Minden idők legerősebb Aston Martinja lett a csúcsmodell búcsúszériája. A DBS 770 Ultimate az úriemberek kegyetlenül gyors sportautója, mely legalább olyan jól mutat Monte-Carlo híres kaszinója előtt, mint a versenypályák célegyeneseiben.
2018-ban tért vissza a DBS név az Aston Martinhoz, mely a Vanquish-t váltotta a kínálat tetején. Az alapok ugyan a 12 hengeres DB11-től származnak, de a karosszériát és a motort is jelentősen átdolgozták, hogy a DBS szívdöglesztő és élvezettel vezethető legyen a Riviéra-környéki szerpentineken vagy a hétvégi pályanapokon.
Gyönyörű formaterve pontosan olyan, amilyennek egy orrmotoros és hátsókerék-hajtású kupénak lennie kell.
Tökéletes arányai és szép részletei hűek az Aston Martin hagyományaihoz, ezért sok ismerős elem fedezhető fel rajta a mostanra klasszikussá érett modellekről. Hatalmas hűtőmaszkja jellegzetes körvonalú, az első kerekek utáni kopoltyú és a hetyke hátsó szárny remek apróságok, melyeknek mind funkciójuk van. Mert a DBS-en nincsenek ordító aerodinamikai elemek, viszont rejtett légcsatornák bújnak meg a felszín alatt.
Motorjának alapjai még abból az időből származnak, amikor a Ford volt az angol vállalat tulajdonosa. Ezért terjedt el az a pletyka, hogy az Aston Martin 12 hengeres motorja sokkal inkább két Duratec V6-os egymás után, de ennek valóságtartalma elég alacsony. Néhány komponensen valóban osztozik a Ford hathengeresével, de a blokkja és a hengerfeje is más, valamint a belsőségek között is jelentős különbségek vannak.
5,2 literes, V12-es biturbó motorja átdolgozott szívórendszerrel és magasabb turbónyomással már 770 lóerős a DBS 770 Ultimate-ben.
Maximális teljesítményét 6500-as fordulaton adja le, a hegyeket mozgató 900 Nm nyomaték pedig 1800-tól egészen 5000-ig bevethető. A motorhoz a ZF nyolcfokozatú automata váltója csatlakozik, melyet az Ultimate-hez hangoltak, ezért manuális módban több teret enged a vezetőnek, és rövidültek a váltási idők. A hátsó kerekek között mechanikus önzáró differenciálmű van, így a menetstabilizálót kikapcsolva vastag fekete gumicsíkokat lehet vele festeni az aszfaltozott vászonra.
Kevesebb mint 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 340 km/óra a DBS 770 Ultimate végsebessége, amivel ez a valaha volt leggyorsabb DBS. Merev a kormányoszlop rögzítése, és az új kereszttartókkal növelték az orr merevségét, így a vezető sokkal intenzívebben érzi az autó mozgását. Összességében 3 százalékkal növekedett a karosszéria torziós merevsége. Adaptív lengéscsillapítóit újrakalibrálták, és szoftveres frissítéssel igazították a megnövekedett teljesítményhez.
Szélesen elterülő, előrefelé nyíló gépházfedelén patkóalakú nyíláson át húzza ki a motor hőjét a DBS-en átszaladó levegő.
Tükörházai és teteje, valamint az autó alatti aerodinamikai elemek is szénszál-erősítésű műanyagból készültek, a dupla kipufogóvégeket magába foglaló hátsó diffúzor pedig egyedi kialakítású. Elöl 265, hátul 305 széles Pirelli P Zero sportgumikba csomagolják az Ultimate 21-es felnijeit, melyeknek horgolt mintázatát a Valkyrie és Victor modellek ihlettek. Három változatban volt rendelhető, addig a néhány óráig, amíg a DBS 770 lóerős változata elérhető volt.
Kiemelt helyen a digitális fordulatszámmérő, a kormány mögött pedig karbonból készült váltófülek vannak.
Utastere egyértelműen sportos hangulatú, melyben alapból félanilin bőrrel és Alcantarával kárpitozott sportülések vannak, de felár ellenében karbon kagylóülésekkel szerelik. A kartámaszon kontrasztos öv fut végig, melynek csatján olvasható a DBS 770 Ultimate sorszáma. Fedélzeti rendszere az előző generációs Command, aminek vezérlése még nem érintőképernyős, hanem a középkonzol tekerőkapcsolójával és érintőfelülettel oldották meg, mely ismerős lehet a régebbi Mercedesekből.
499 darab készül az Aston Martin DBS 770 Ultimate-ből, melyből mind a 300 darab kupé és 199 darab nyitható vászontetős Volante elkelt már.
Ez is érdekelhet: