A kupéváltozat már tavasszal megkapta a V12-es motort, és most még egyszer utoljára a Vantage Roadster is megjelent a DBS Superleggerából származó erőforrással.
A Vantage előző szériája is készült 12 hengeres motorral, de az Aston Martin kisebbik sportautójának jelenlegi generációja egészen mostanáig csak az AMG-től származó 4 literes V8-as motorral volt elérhető. Az Aston Martin tavasszal bemutatta a V12 Vantage új kiadását, és a kupéváltozat után itt a roadster karosszériás modell is.
A kupéhoz hasonlóan a roadster is a DB11-ből és a DBS Superleggerából ismerős 5,2 literes V12-est kapja,
ami 700 lóerős teljesítményre képes és 753 Nm nyomatéka. A V12 Vantage Roadster ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra és 320 km/óra a végsebessége, míg az 510 lóerős V8-as modellnél 3,8 másodperc és 306 km/óra ez a két adat.
A V12 Vantage Roadster karosszériája négy centiméterrel szélesebb a V8-asénál,
több eleme is szénszálas anyagból készült. Az Aston Martin az izmosabb motorhoz igazította a nyolcfokozatú automata sebességváltót, a kormányzást és a lengéscsillapítást. A 21 colos kerekeket karbonkerámia fékrendszer lassítja, és egyedi a rozsdamentes kipufogórendszer is.
A dizájnerek a V12-es modell kinézetét is megváltoztatták, a Vantage hűtőmaszkjára vízszintes rácsok kerültek, hátul pedig nem a lökhárító két szélére, hanem középre tették a kipufogóvégeket. Az izmos Vantage roadster még ritkább lesz, mint a kupé, mert annak 333 példányával szemben csak 249 darabot gyártanak belőle, és már mind előre elkelt.
Ez is érdekelhet: