A Vantage jelenlegi generációjából is elkészítette a V12-es modellt az Aston Martin, de csak azért, hogy egy limitált szériával el is búcsúzzon tőle. A különkiadás összes példánya előre elkelt.
Az Aston Martin egyik legizgalmasabb modellje volt a V12 Vantage, a márka belépőméretű sportautójába szerelt 12 hengeres motorja miatt. A jelenlegi Vantage eddig csak az AMG-féle 4 literes biturbó V8-assal készült, de az Aston Martin most beszerelte azt az 5,2 literes V12-est, ami a DB11-ből és a DBS Superleggerából lehet ismerős.
Az újdonság az eddigi legerősebb Vantage lett, a motorja ugyanis 700 lóerőre lesz képes,
és a 12 hengeres erőforrás ennél csak a DBS Superleggerában erősebb, ahol 725 lóerőt ad le. Az új V12 Vantage ezzel azonban nem lett jelentősen gyorsabb az 510 lóerős V8-asnál, hiszen 3,6 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és 314-ről 322 km/órára nőtt a végsebessége.
A formája sokkal izgalmasabb lett a V12 Vantage-nek, hiszen a karosszériáját négy centivel kiszélesítették,
egyedi légterelőkkel látták el, hátulra méretes kipufogóvégek és egy hatalmas szárny került. A nehezebb motor ellensúlyozására szénszálas anyagból készültek a sárvédők, a motorházfedél, a tető és a csomagtartófedél is.
A súlycsökkentés további elemeként a kipufogórendszer 7, a speciális kerekek 8, a karbonkerámia fékrendszer pedig 23 kilogrammal lett könnyebb. A nyolcfokozatú automataváltó a hátsó kerekekre juttatja a nyomatékot, az adaptív futómű és a mechanikus differenciálzár sem hiányozhat.
Az új hátsó szárny a végsebességnél 200 kilogramm leszorítóerőt termel.
Az új V12 Vantage csak azért jelenjen meg, hogy aztán el is búcsúzzon, csak 333 példányt gyárt belőle az Aston Martin, és ahogyan ilyenkor lenni szokott, az összes darab már a bemutatója előtt elkelt. Azt még nem tudni, hogy a vászontetős Vantage-ből is készül-e 12 hengeres változat azoknak a vevőknek, akik a kupéról lemaradtak.
Ez is érdekelhet: