Az Aston Martin a gazdag múltjából egy ötvenes évekbeli versenyautót vett elő, a rendkívül sikeres DBR1 adta az ihletet a legújabb különkiadásához, amelynek retró stílusú külseje modern technikát rejt.

Nem kell messzire mennie az Aston Martinnak, ha az ötvenes-hatvanas évek stílusához keresnek inspirációt, hiszen a márka történelme tele van érdekes modellekkel. A legújabb különkiadásuk ötletét az 1956-ban bemutatott versenyautójuk, a DBR1 adta, amivel ’59-ben Carroll Shelby és Roy Salvadori megnyerték a 24 órás Le Mans-i futamot.

Az Aston Martin nemrég már bemutatott egy kétüléses, tető nélküli torpedót, a V12 Speedstert, és a most leleplezett DBR22 ennél is tovább megy, ami a retrót illeti. A karosszéria vonalvezetése,

a jelzésértékű szélvédő és az ülések mögötti áramvonalidomok is a régi idők versenyautóját idézik,

az utastérben a barna bőrszíjak folytatják a múltidézést.

A szénszálas anyagból készült idomok alatt az Aston Martin legújabb technikája dolgozik,

a DBS Superleggera 5,2 literes biturbó V12-es motorja, ami 715 lóerős teljesítményre és 753 Nm nyomatékra képes, ezzel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és 319 km/óra a végsebessége. A vezetéséhez bukósisak erősen ajánlott.

A DBR22-vel azt ünnepli az Aston Martin, hogy éppen tíz éve alakult a James Bond-filmek különleges osztályáról elnevezett Q részleg, ahol a tehetős vevők legmerészebb álmait is valóra váltják, például ilyen szupersportautókat fejlesztenek ki és gyártanak le. Bár a DBR22 egyelőre koncepció, biztosan vagyunk benne, hogy több vevő is érdeklődik iránta.

Ez is érdekelhet:

A legtöbb pénzért eladott brit autó lett ez az Aston Martin

Csaknem 6 milliárd forintnak megfelelő összeget fizettek ki érte.

Az egyik legritkább Aston Martin egyben a legpraktikusabb is

Shooting Brake változatban alig pár Virage készült, ez volt az első.

És ezt olvastad már?
„Vagy legyőzi a csapattársát, vagy véget is ér az F1-es pályafutása”