Nem gondoltuk volna, hogy egy ritka prototípus ennyire alkalmas lenne mindennapi családi autónak, pedig az Aston Martin Virage limitált szériás Shooting Brake változatával éppen ez a helyzet. A legelső példánya nemrég cserélt gazdát.

Az egyik legfontosabb előnye annak, hogy az Aston Martin kis szériában, kézzel összeszerelve gyártott autókat, éppen az a képessége volt, hogy az ügyfelek megrendelésére egészen egyedi modelleket is le tudott gyártani. Például a kilencvenes évekbeli Virage háromajtós Shooting Brake változatát, aminek első prototípusa figyelemreméltó állapotban maradt fenn.

A korabeli gyári képek azt sugallták, hogy golfozóknak ideális a Virage Shooting Brake

A karosszériaépítő cégek ugyan korábban is gyártottak már több shooting brake változatot különféle Aston Martin-modellekből, mint a DB5, a DB6 és a DBS, mégis a Virage volt az első, amiből a gyárban készült sportkombi. Nem sokat, a Virage alapjára

állítólag összesen csak hat példányt szereltek össze belőle a legtehetősebb ügyfelek számára.
A kilencvenes éveknek a modernizált Virage kupéval futott neki az Aston Martin

A kilencvenes évekre éppen ideje volt a V8 Vantage megújulásának, amely már 1977 óta gyártásban volt. 1988-ban jelent meg az utódja, a Virage, amely ugyan a korábbi modellre épült, de minden téren jobb lett nála, a keskenyebb karosszériája tágasabb utasteret kínált,

5,3 literes V8-as motorjával pedig egy elegáns túrakocsi kényelmét nyújtotta.

1992-ben a genfi autószalonon mutatták be a Virage Shooting Brake változatát, feltehetőleg ugyanezt a példányt, ami a képeken is szerepel. 335 lóerős teljesítményével és

244 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb sportkombijának tartották,

mindenesetre egészen biztosan az Aston Martin legpraktikusabb autójának számított.

A hosszabb tetővonalának köszönhetően a hátsó üléseken nagyobb volt a fejtér, mint a kupéban, az osztott hátsó támlák ledöntésével pedig 800 literes csomagtartót lehetett kihasználni, négyszer akkorát, mint a Virage többi változatában.

A felszereltséget elektromosan billenthető hátsó ablakok, poggyászfedő roló és kutyarács bővítette.
A Virage Shooting Brake első prototípusa eredetileg is ebben az Aston Green színben gördült ki a gyárból,

de automata sebességváltóval, amit időközben manuálisra cseréltek. Az előző tulajdonosa 2005-ben vásárolta 33 ezer kilométerrel, majd alaposan felújíttatta, amihez a hűtőrendszer korszerűsítése is hozzátartozott.

A navigációs rendszerrel is felszerelt Virage Shooting Brake ezzel akár mindennapi használatra is alkalmassá vált, így került a Bonhams monacói aukciójára, ahol 126 ezer eurót, azaz több mint 50 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte. Ritka lehetőség volt megszerezni az Aston Martin történetének egyik legritkább, mégis legpraktikusabb típusát.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Kínai elektromos autó döntötte meg a leggyorsabb driftelés rekordját