Az Aston Martin a világ legerősebb szabadidő-autóját ígérte, és most bemutatta a DBX 707 változatát, ami ugyan nem rekorder, de a teljesítményére nem panaszkodhatsz.
Mostanra már szinte mindegyik luxusmárkának van szabadidő-terepjárója, és a Bentley Bentayga, a Lamborghini Urus és a Porsche Cayenne közül eddig az Urus tartotta a csúcsot a 650 lóerős teljesítményével, nem sokkal maradt el tőle a 640 lóerős Cayenne Coupé Turbo GT és a 635 lóerős Bentayga Speed sem.
Az Aston Martinnak is van már szabadidő-autója, és most itt a még izmosabb változata, ami minden riválisán túltesz.
A DBX 707 nem véletlenül kapta ezt a nevet, hiszen az AMG-től származó 4 literes biturbó V8-as motorjának teljesítményét 550-ről 707 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 700-ról 900 Nm-re nőtt.
A DBX tehát nem kapta meg az Aston Martin saját V12-es motorját, de a nagyobb nyomatékhoz szükség volt egy új sebességváltóra,
és a kilencfokozatú duplakuplungos szerkezettel 3,3 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon. A megállás is jobban megy neki, amihez nagyobb átmérőjű karbonkerámia féktárcsákat kapott.
Persze igazából nem a DBX 707 a legerősebb szabadidő-terepjáró a világon, hiszen a Jeep Grand Cherokee Trackhawk is több mint 700 lóerőre képes, de az biztos, hogy az Aston Martin lényegesen jobban teljesít a pályán.
Az összkerékhajtása akár teljesen a hátsó kerekekre tudja irányítani a nyomatékot, és az önzáró differenciálmű sem maradt ki belőle.
A DBX 707 első pillantásra nem sokban különbözik a többi változattól, de a kerekei alapból 22 colosak, és akár 23 colos is rendelhető hozzá, hátul a légterelő szárny és a diffúzor is nagyobb, míg a sportüléses utastérben nem kell a menü mélyén keresni a különféle üzemmódokat, azok saját gyorsgombot kaptak.
Ez is érdekelhet: