A Porsche, a Maserati és a Lamborghini után az Aston Martin is bemutatta a saját szabadidő-terepjáróját. A DBX tempójára sem lehet panaszod, az AMG-től származó biturbó V8-as benzinmotor hajtja.

2015-ben már DBX néven mutatta be egy crossover tanulmányát az Aston Martin, és a típus neve egészen a sorozatgyártású változat leleplezéséig kitartott.

Elektromos terepkupé az Aston Martintól

A DBX nevű tanulmányautó többek között abban különbözik a Lagonda Taraftól, hogy ebből még a szupergazdagok sem kaphatnak.

A végleges modell arányai valamivel eltérnek a karcsúbb kétajtós koncepciótól, de az Aston Martin ezzel is erős konkurense lesz olyan típusoknak, mint a Cayenne, a Levante és az Urus.

Nem nehéz felismerni, hogy Aston Martinról van szó, és beláthatod, hogy

a patinás brit márka stílusjegyei jól működnek egy szabadidő-terepjáró karosszériáján is.

A mandulaformájú fényszórók, a jellegzetes hűtőmaszk és a kacsafarok-légterelőben végződő hátsó fénycsík karakteressé teszik az akár 22 colos kerekeken gördülő, rejtett kilincses DBX megjelenését.

A képeken talán nem látszik, de a riválisokhoz hasonlóan a DBX is jókora autó lett, 5,04 méter hosszú, két méter széles és 1,68 méter magas, a tengelytávja is hatalmas, 3,06 méteres. Az ötüléses utastér ennek megfelelően mesésen tágas,

a hátuljában 632 literes csomagtartónak maradt hely, amihez rögtön méretre szabott táskakészletet is bemutattak.

Az Aston Martin SUV-jét az AMG-től származó 4 literes biturbó V8-as motorral szerelték,

ami kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. A teljesítménye 550 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 700 Nm, amivel elég gyors tud lenni: 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 291 km/óra a végsebessége.

A vezethetőségét megpróbálták a márka sportautóihoz igazítani, még ha 2245 kilogrammot is nyom a DBX, de 48 voltos kanyarstabilizátor és légrugós felfüggesztés tapasztja az útra.

A hasmagassága 19 centiméter, ezt gombnyomásra lehet 5 centivel emelni, és ugyanennyivel süllyeszteni is.

A félméteres vízen átkelés sem okoz gondot a DBX-nek, már ha valakinek van hozzá mersze.

A belső tere mindent megad, ami ebben a kategóriában elvárható, a bőrrel bevont műszerfalon 10,25 colos képernyő mutatja a sebességet, és 12,3 colos kijelzőt kapott az infotainment. Az első példányokat 2020-ban szállítják ki, amikor már budapesti szalonja is lesz a márkának,

az alapára 193 500 euró, ami 65 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

A jövőből jött az Aston Martin első motorkerékpárja

Limitált szériában gyártásba kerül a turbós kétkerekű.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában