Fernando Alonso ötlete nyomán csiszolták közúton is használható éles pályagéppé az Aston Martin V12-es sportautóját, a szédítően szexi Valiantból csak harmincnyolc darabot készít az egyedi építésekkel foglalkozó Q részleg.

Igazi ritkaság az Aston Martin Valour, melyet a vállalat száztizedik születésnapja alkalmából mutattak be. A limitált szériás sportautó a tizenkét hengeres Vantage alapjaira épül, de kizárólag kézi váltóval készül. Fernando Alonso azonban meglátta benne a tökéletes pályagépet, ezért egyedi kéréseinek megfelelően elkészült az aerodinamikai elemekkel gazdagon díszített Valiant.

Karosszériájába olvad a hatalmas karbon hátsó szárnya és látványosan burkoltak a felnik is, hogy több leszorítóerőt termeljen.

Egyértelműen felfedezhető a Vantage-hez fűződő erős rokonság a tető vonalában és az ablakok ívében, de a formatervezők rengeteget merítettek az Aston Martin korábbi modelljeiből is. Az autó sziluettje a hatvanas évekbe nyúlik vissza, amikor még a milánói Carozzeria Touring műhelyben készültek a csővázra épülő Superleggera karosszériák, de a Zagato DB4-esének merészsége is benne van a vonalaiban.

Szépen tisztelegnek a kilencvenes évek legerősebb sorozatgyártású autója előtt is, az ikerkompresszorral szerelt V600 Vantage épp annyira megjelenik a Valour és a versenypályára hegyezett Valiant formatervében, mint a nyolcvanas évek Le Mans-ban induló RHAM/1. Az összeszerelési minőséget illetően az Aston Martin One-77, az egyedi tervezésben pedig a Victor tette magasra a lécet. Innen nézve a Valiant pazar tisztelgés a modern autóépítés és a klasszikus sportautók előtt.

Nagyon látványosak a szénszálas karosszéria aerodinamikai elemei, a hosszan előrenyúló splitter, az éles küszöb és a hátsó szárny is egyértelműen versenyautóhoz illő elem, így a Valiant több leszorítóerőt termel, mint a sokkal inkább utcai használatra hangolt Valour. Nagy valószínűséggel azonban sem a száztíz példányban gyártott Valour, sem pedig a harmincnyolc darabos limitált szériában készül Aston Martin Valiant nem sokszor mozdul majd ki a tehetős gyűjtők temperált garázsából.

Két turbófeltöltővel 745 lóerőre és 753 Nm nyomatékúra hergelték az 5,2 literes, V12-es motort.

Annak érdekében, hogy az autó súlyát tovább csökkentsék, a Valianton rengeteg elemet átdolgoztak. Merevebb a váza és 3D nyomtatással készült a hátsó segédváz, így 3 kilogrammal könnyebb. A motortól a hátsó tengelyen lévő váltóig (transaxle) vezető torque tube magnéziumból készült, így 8,6 kilogrammot takarítottak meg. 14 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget a szintén magnéziumból készült 21 colos kerekek és további 11,5 kilogrammot nyertek a motorsportban használt lítiumion akkumulátorral.

Nem Monte Carlo utcáin araszolva lesz igazán értelme az Aston Martin Valiant speciális futóművének, mely kifejezetten versenypályán mozog otthonosan. A Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) lengéscsillapítók kevesebb mint hat ezredmásodperc alatt képesek képesek állítani a karakterisztikát. Ezzel mindig a helyzethez illő csillapítása van és az autó is messze precízebben irányítható. Ez ugyan nem látszik kívülről, de az ilyen fejlesztések jelenthetnek értékes tizedmásodperceket a köridőkben.

Utasterében bukócső és a Recaro Podium kagylóüléseken függő négypontos övek fokozzák a biztonságot. Az egész beltér legszebb eleme azonban a minden irányból nyitott kulisszás, hatfokozatú kézi váltó. Ez az ezüstösen csillogó szerkezet egyszerre a kabin éke és nagyszerű kapcsolat a szűretlen mechanikával.

Ez is érdekelhet:

Drágakő a sportautók között a 665 lóerős Aston Martin Vantage

Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

110 évre tesz koronát az Aston Martin Valour

Bámulatos sportautóval ünnepli fennállásának 110. évfordulóját az Aston Martin.

Szédítően dögös az Aston Martin DB12

Egyszerre luxuskupé és sportautó az új Aston Martin.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A tökéletes szülinapi ajándék egy 40 éves férfinak

Zajkioltásban és a sportfunkciókban is remek a Sennheiser új fülhallgatója

Mondunk egy tippet, amivel nálad lesz a legnagyobb élmény meccset nézni

További cikkeink a témában