Mindenkinek egyértelmű, hogy a BMW az sportos. Ennek ellenére azonban csak egyszer készítettek igazi középmotoros sportautót, az M1-est. Nem sokon múlt, hogy évtizedek után folytatódjon a történet, de a projektet 95 százaléknál tették a fiókba.
Már több tanulmányautó is mutatott arra esélyt, hogy modern formában születhessen újjá az M1-es BMW, de egyik sem járt annyira közel a sorozatgyártáshoz, mint a Vision M Next, melynek szériaváltozata már csak egy lépésre volt attól, hogy felkerüljön az árlistákra, aztán mégis egy otromba bölény, a BMW XM lett a második önálló M-es autó. Nagyon sokak bánatára.
Látványos volt az i8-as BMW, de nem volt igazán sportos, az i16-os azonban méltó utódja lett volna az M1-nek.
Háromhengeres motorral és az első tengelyt hajtó villanymotorral messze nem volt harmonikus autó a BMW i8-as, de arra tökéletes volt, hogy a BMW i márkát kívánatossá tegye. Az i16-os néven emlegetett sportautóba azonban már négyhengeres turbómotor és három villanymotor került volna, melyből nagyjából 600 lóerős rendszerteljesítményt trombitált volna össze. Három másodperces százas sprinttel és 300 km/órás sebességgel tényleg abban a ligában mozgott volna, ahol a komoly sportautók.
2019-ben mutatták be a Vision M Next tanulmányautót, az i16-os premierjét pedig 2022-re időzítették. A koronavírus járvány alatt is dolgozó formatervezők és a mérnökök már a fejlesztési folyamat végén jártak, amikor a BMW lesöpörte a projektet az asztalról és úgy döntött, hogy az esztétikailag messze hátrányosabb helyzetű XM szabadidő-autó valósul meg.
Csinos sportautó helyett tehát egy 5,1 méteres és 2,8 tonnás szabadidő-autót kéne elfogadni az erős BMW-k csúcsának.
2022-ben mutatták be a BMW XM-et, melyben a 4,4 literes, biturbó V8-ast egy plug-in hibrid hajtás egészíti ki. A rendszerteljesítmény a Label Red-ben 748 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 1000 Nm, mert ennyit bír a nyolcfokozatú ZF automata váltó. Készül belőle egy szerényebb hathengeres verzió is (XM 50e) 476 lóval és 700 Nm nyomatékkal. A legerősebb 3,8 másodperc alatt zavarja le a 100-as sprintet.
Hiába gyors, nagy és látványos, de az XM eladásai folyamatosan csökkennek, ami jól mutatja, hogy még a BMW logó sem garancia a sikerre, ha egy ekkora csalódás kapcsolódik a névhez. A pletykák szerint éppen ezért hamarosan elkaszálhatják az XM-et és a tisztességes sportautó témáját is újra előveszik Münchenben.
Ez is érdekelhet: