Minden idők egyik legfurcsább autója a Renault Avantime, mely a francia merészség csodálatos guruló szobra. Egyúttal egy hatalmas bukás is, aminek lett volna esélye eljutni Amerikába, de a számok az óceán másik oldalán sem festettek jól.

1987-ben vonult ki Amerikából a Renault, aminek halvány visszatérését jelentette volna az Infiniti logója alatt árult Renault Avantime. A pénzügyi osztályon azonban elővették a kockás füzetet és kiszámolták, hogy nem érte volna meg felkészíteni az amerikai igényekre a semmihez sem hasonlítható autót.

2001-ben került gyártásba a kétajtós buszlimuzin formájú Renault Avantime, melyből 8557 darab készült a Matránál.

Ekkoriban a Renault nagyon ráfeküdt a biztonságra, de ezzel együtt is legalább 83,7 millió dollárba került volna felkészíteni az autót az Egyesült Államok piacára. Ebből látszik, hogy nem lett volna elég az Infiniti logóját ragasztani a Renault rombusza helyére. A gépháztető alá a PSA-tól származó helyett a Nissan V6-os motorja került volna és egy másik automata váltó.

Mivel Európában is messziről látható bukás volt a merész tanulmányautónak kinéző Avantime, és Amerikában is csak néhány ezerre becsülték az eladásokat, ezért inkább 2003-ban leállították az Espace alapjaira épített különlegesség gyártását.

Ez is érdekelhet:

Váratlan siker lett az első Renault Mégane Scénic

Nem vártak sokat a Scénictől a Renault-nál, végül nem tudtak belőle eleget gyártani.

Olasz sportautó mindenkinek – Fiat Barchetta

Annyira nyári, mint a fagyi vagy a tengerpart, a kis Fiat Barchetta ma is tartogat örömöket.

A 3200 GT a Maserati feltámadása

Megannyi zűrös év után a Ferrari utat mutatott a Maseratinak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sokat tudunk már az új Mercedes-Benz CLA-ról

Stílusos sportautó az ötvenedik évfordulós Porsche 911

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés