Az önvezető autók korában sem kell lemondanod a vezetés élményéről, ezt mondja nekünk a BMW legújabb tanulmányautója, a Vision M Next, ami az M5 teljesítményét és az i8 futurizmusát ötvözi a legendás BMW M1 stílusával.

Ha a BMW-n múlik, akkor az önvezető autók korában sem lesz ismeretlen fogalom a vezetés élménye. Persze a bajorok is készülnek autonóm járművekkel, a tavaly leleplezett Vision iNext egy olyan teljesen elektromos hajtású crossover lett, aminek a lounge hangulatú fedélzetén átadhatod magad az utazás kényelmének.

2021-ben ezzel a tisztán elektromos crossoverrel jön a BMW

Megmutatták, milyen lesz a márka jövője.

A BMW azonban legalább annyira szól a vezetésről, mint a luxusról, és most azt mutatják meg, milyen lenne a jövő M sportautója.

Nem nehéz felismerni, hogy az ék alakú formáját a legendás BMW M1 inspirálta,

pontosabban annak előzetese, az 1972-ben egyszerűen csak Turbo néven bemutatott tanulmányautó, aminek több részlete is visszaköszön a legújabb koncepción.

Csak rá kell nézned, hogy megmondd róla, a széles és lapos sportautó arányai egyszerűen tökéletesek.

A fényezése is különleges, a matt ezüst színét élénk narancs elemek emelik ki, a küszöb és a diffúzor pedig újrahasznosított szénszálas anyagból készült. Az izmosan hangsúlyos vese alakú hűtőmaszk sem hiányozhat, és egy új fényszálas technikával minden eddiginél szűkebbre húzott lámpákat tervezhettek.

A Vision M Next úgy megy, ahogyan a formája alapján sejtenéd, erről egy konnektorról tölthető hibrid rendszer gondoskodik.

De nem elégedtek meg az i8-ban találhatóval, hanem egy olyan fejlesztettek hozzá, ahol a turbós négyhengeres benzines és az elektromotorok kombinált teljesítménye 600 lóerő, akárcsak az M5-nél. A legjobb az egészben az, hogy választhatsz az összkerékhajtás és a tisztán hátsókerék-hajtás között.

3 másodpercen belül gyorsul nulláról százra, és 300 km/óra a végsebessége, amivel a BMW tanulmánya nem lenne elveszett a szuperautók ligájában.

Ha versenypályán hajtanád, akkor ott a BOOST+ mód, ami gombnyomásra extra teljesítményt biztosít, a városban pedig teljesen elektromosan is gurulhatsz majd vele, egy feltöltéssel ugyanis 100 kilométert képes megtenni. A Vision M Next ezzel simán ötvözi a benzines sportautók és az elektromos autók előnyeit.

A beszállás nem mindennapi, az autó arcfelismeréssel oldja a zárakat, a felfelé nyíló ajtókat érintőgombbal lehet feltárni.

A kabinban pedig mindent a vezető köré szerveztek, a memóriahabos kagylóülésből minimalista műszerfalat látsz magad előtt, ahol még a szellőzőnyílásokat is elrejtették. A számlapokat a kormánykerék mögötti hajlított képernyő és head-up display vetíti, és minél gyorsabban mész, annál inkább csak a fontosabb információkat mutatja.

A tanulmányautó bemutatása elég erős ígéret a BMW-től arra, hogy nem felejtik el a jövőben sem a vezetés élményét ígérő modelleket,

a hajtásláncokból pedig még nagyobb teljesítményt hoznak ki, még kisebb emisszió mellett. Ha mindezt olyan fantasztikusan vonzó formába csomagolják, mint az M1-et idéző Vision M Next, akkor cseppet sem kell aggódnunk az önvezető járművek térnyerése miatt, az izgalmas BMW-knek is van jövője.

A BMW M-nél most ez a legújabb:

Kupéként és kabrióként is támad a vadonatúj BMW M8

Lesz egy gyárilag még izmosabb változata is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Corvette-motorral dobták fel ezt a klasszikus Range Rovert

Megvan Carlos Sainz új csapata?

További cikkeink a témában