Az önvezető autók korában sem kell lemondanod a vezetés élményéről, ezt mondja nekünk a BMW legújabb tanulmányautója, a Vision M Next, ami az M5 teljesítményét és az i8 futurizmusát ötvözi a legendás BMW M1 stílusával.

Ha a BMW-n múlik, akkor az önvezető autók korában sem lesz ismeretlen fogalom a vezetés élménye. Persze a bajorok is készülnek autonóm járművekkel, a tavaly leleplezett Vision iNext egy olyan teljesen elektromos hajtású crossover lett, aminek a lounge hangulatú fedélzetén átadhatod magad az utazás kényelmének.

2021-ben ezzel a tisztán elektromos crossoverrel jön a BMW

Megmutatták, milyen lesz a márka jövője.

A BMW azonban legalább annyira szól a vezetésről, mint a luxusról, és most azt mutatják meg, milyen lenne a jövő M sportautója.

Nem nehéz felismerni, hogy az ék alakú formáját a legendás BMW M1 inspirálta,

pontosabban annak előzetese, az 1972-ben egyszerűen csak Turbo néven bemutatott tanulmányautó, aminek több részlete is visszaköszön a legújabb koncepción.

Csak rá kell nézned, hogy megmondd róla, a széles és lapos sportautó arányai egyszerűen tökéletesek.

A fényezése is különleges, a matt ezüst színét élénk narancs elemek emelik ki, a küszöb és a diffúzor pedig újrahasznosított szénszálas anyagból készült. Az izmosan hangsúlyos vese alakú hűtőmaszk sem hiányozhat, és egy új fényszálas technikával minden eddiginél szűkebbre húzott lámpákat tervezhettek.

A Vision M Next úgy megy, ahogyan a formája alapján sejtenéd, erről egy konnektorról tölthető hibrid rendszer gondoskodik.

De nem elégedtek meg az i8-ban találhatóval, hanem egy olyan fejlesztettek hozzá, ahol a turbós négyhengeres benzines és az elektromotorok kombinált teljesítménye 600 lóerő, akárcsak az M5-nél. A legjobb az egészben az, hogy választhatsz az összkerékhajtás és a tisztán hátsókerék-hajtás között.

3 másodpercen belül gyorsul nulláról százra, és 300 km/óra a végsebessége, amivel a BMW tanulmánya nem lenne elveszett a szuperautók ligájában.

Ha versenypályán hajtanád, akkor ott a BOOST+ mód, ami gombnyomásra extra teljesítményt biztosít, a városban pedig teljesen elektromosan is gurulhatsz majd vele, egy feltöltéssel ugyanis 100 kilométert képes megtenni. A Vision M Next ezzel simán ötvözi a benzines sportautók és az elektromos autók előnyeit.

A beszállás nem mindennapi, az autó arcfelismeréssel oldja a zárakat, a felfelé nyíló ajtókat érintőgombbal lehet feltárni.

A kabinban pedig mindent a vezető köré szerveztek, a memóriahabos kagylóülésből minimalista műszerfalat látsz magad előtt, ahol még a szellőzőnyílásokat is elrejtették. A számlapokat a kormánykerék mögötti hajlított képernyő és head-up display vetíti, és minél gyorsabban mész, annál inkább csak a fontosabb információkat mutatja.

A tanulmányautó bemutatása elég erős ígéret a BMW-től arra, hogy nem felejtik el a jövőben sem a vezetés élményét ígérő modelleket,

a hajtásláncokból pedig még nagyobb teljesítményt hoznak ki, még kisebb emisszió mellett. Ha mindezt olyan fantasztikusan vonzó formába csomagolják, mint az M1-et idéző Vision M Next, akkor cseppet sem kell aggódnunk az önvezető járművek térnyerése miatt, az izgalmas BMW-knek is van jövője.

A BMW M-nél most ez a legújabb:

Kupéként és kabrióként is támad a vadonatúj BMW M8

Lesz egy gyárilag még izmosabb változata is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.