Már tudhattál róla, hogy érkezik az M5 új generációja, hiszen a BMW álcázva már megmutatta vadonatúj sportszedánját. Most pedig az is kiderül, mire képes a 600 lóerős V8-assal szerelt limuzin, ami a típus történetében először összkerékhajtású, de csak akkor, ha úgy akarod.

Megérkezett az új 5-ös sorozat, megismerted az alapmodelleket, a konnektorról tölthető hibridet, és az eddigi csúcsváltozatot, az M550i-t is kipróbáltuk neked. Tehát éppen itt volt az ideje annak, hogy a BMW leleplezze a vadonatúj M5-öt. A németek sportlimuzinja pedig pontosan úgy néz ki, mint amilyennek elképzelted, vadító kék színben, óriási légbeömlőkkel, hatalmas kerekeken és természetesen négy kipufogóvéggel. Az első képeken pedig máris driftel, ahogyan kell.

Az új M5 már alapból összkerékhajtású.

Micsoda? A purista rajongóknak okot adhat a szomorkodásra, de csak addig, amíg meg nem tudják, hogyan működik. A BMW által M xDrive névre keresztelt rendszer ugyanis az induláskor még mind a négy kereket hajtja, így segíti elő a villámgyors rajtokat, majd csak akkor juttat nyomatékot az elsőkre, ha a helyzet úgy kívánja. Ha pedig kikapcsolod a menetstabilizálót, akkor ugyanúgy hátsókerekesként dolgozik, mint eddig, vagyis indulhat a drift.

Erőből pedig bőven van az új BMW M5-nek.

A motorja 4,4 literes, turbós V8-as, mint a 462 lóerős M550i-nél, amit nem olyan régen próbáltunk, de mivel már az is lenyomta az előző M5-öt gyorsulásban, az újnak valami nagyot kellett villantania. 600 lóerő már elég lesz, gondolhatták a BMW-nél, nyomatékból pedig van neki 750 Nm, ami már 1800-tól egészen 5600-ig elérhető. Az eredmény 3,4 másodperces gyorsulás nulláról százra, és 11,1 másodperc alatt a kétszáz is megvan.

A végsebességet 250 km/órára lövi be az elektronika, de az M Driver’s csomag rendelésével 305 km/óráig tolhatod ki a határokat.

Minden eleme a vezetés élményét szolgálja.

Igen, még az is, hogy széria a nyolcfokozatú automata váltó. Hidd el, hogy nem tudnál olyan gyorsan váltani kézzel sem, mint ez a szerkezet, amit a kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolgathatsz. A motor gázreakcióitól a futómű csillapításán át a kormány rásegítéséig tucatnyi dolgot paraméterezhetsz, és gyors eléréshez el is mentheted a megszokott M1 és M2 gombokra, amik ezúttal már vörösben kerültek a kormányra.

Mintha kicsit extrább lenne belül is.

Pontosan, nem csak az M-gombok lettek vörösek, hanem a startgomb is, és az M-es BMW-kre jellemző gömbölyű váltókart is egy masszív, szögletes darabra cserélték. Még a kipufogó hangerejét is külön gombnyomásra állíthatod, és a kagylósított ülések is spéci darabok. Egyébként pedig az M5-ben is megtalálsz mindent, amitől az 5-ös BMW-t csodálni lehet, a kijelzős kulcstól a gesztusvezérlésen át a fejlett infotainmentig.

Szénszálas anyagból sincs benne hiány.

19 colosak már alapból is a kerekek, de 20 colost is rendelhetsz, a kék féknyergek mögötti hatalmas féktárcsa pedig felárért karbon-kerámia is lehet, amivel 23 kilogrammot spórolsz a tömegén. Most először a tető is szénszálas anyagból készült, amit az M3 és M4 egy ideje már megkapott, így kompenzálták az összkerékhajtás pluszsúlyát. Az M5 ezzel együtt 1855 kilogrammot nyom, ami ebben a kategóriában egészen könnyűnek számít.

Nem csak kékben van.

Persze, hogy nem, de ezt a Marina Bay metálkéket külön a M5-höz keverték ki, és fantasztikusan mutat rajta. Ott van még a matt sötétvörös, egy igazi BMW Individual szín, ami a 400 darabos First Edition sajátja, és csak ezért 19 500 eurót, egy rendes autó árát kérik. Mennyibe kerül akkor az M5? Még csak a német árát tudjuk, ami 117 900 euróról indul, szeptembertől ennyiért már rendelhető, és biztosak vagyunk benne, hogy a frankfurti autószalonon állandó lesz a tömeg körülötte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés