Mostanra már mindent tudunk az új 5-ös BMW-ről, és megosztjuk veled is a legfontosabb dolgokat. Ezzel kell képben lenned arról az autóról, amiért már nagyon várjuk, hogy 2017-re forduljon a naptár.

Szerencsére a BMW-nél nem éppen most döntöttek a designforradalom mellett, ezért a külső az előző széria evolúciójának tekinthető. Minden megvan benne, amitől igazi BMW lesz, a vese alakú hűtőmaszkig érő fényszórók és a hokiütő-formájú oldaldíszek a 7-esre emlékeztetnek. Na jó, a hátsó lámpák talán kicsit nagyok, de biztosan meg fogjuk szokni. Belül is mindent azonnal ismerősnek találsz majd, pedig rengeteg újdonsága van, amit mindjárt ki is fejtünk.

Nem szénszálas anyagból készült a váza, mint a 7-esnek, de a nagyszilárdságú acél és az alumínium felhasználásának köszönhető, hogy 100 kilogrammal csökkent a tömege, amit vezetés közben is észre fogsz venni. Az új 5-ös méretei egy kicsivel nőttek, a hossza már 4,94 méter, ennek ellenére nem lesz vele nehezebb az élet. A 7-eshez hasonlóan ugyanis a hátsó kerekek is kormányzottak, így szűk helyen meglepően fordulékony, nagy tempónál pedig stabil lesz az autó.

Az új 5-ös áramvonalasabb is a korábbinál, a nagyon jónak számító 0,22-es légellenállási együttható elérésében a lökhárító különböző légelvezető nyílásain kívül a hűtőmaszk zárható lamellái is szerepet játszanak. A motortér burkolata akár 36 óráig képes megőrizni a hőt, így a következő indításkor hamarabb melegszik be a motor. A kínálat takarékbajnoka az 520d, ami 190 lóerős, de akár 3,9 liter is lehet az átlagos fogyasztása százon.

Igen, az új 5-ösből is lesz konnektoros hibrid kivitel, ami nálunk kiérdemli, hogy zöld rendszámot kapjon, és ingyen parkoljon. 530e iPerformance a neve, és ugyanazt a hajtást kapja, mint az eddig ismert konnektoros BMW-k, kétliteres turbós benzinmotorral és villanymotorral. 252 lóerős, szóval elég gyors, 6,2 alatt letudja a százas sprintet és 250 km/óra a vége, mégis elmegy 45 kilométert tisztán elektromosan, ha teljesen feltöltöd.

Szériafelszereltség lesz a LED-es fényszóró, de felárért olyan adaptív fényágyút adnak, ami kitakarja a szembejövőket, tehát vakításmentesen megy a távolsági reflektora, és akár 500 méterre is elvilágít. De a head-up display is jobb, mint eddig, mert majdnem kétszer akkora felületen vetít a szélvédőre minden fontos információt. A komfortról négyzónás klíma, masszázsülések és hangszigetelő üvegek gondoskodnak.

10,25 colos képernyője érintős, de akár a levegőben integetve is irányíthatod, mint az új 7-esben, és akkor még ott az iDrive gombja is, érintőpaddal a tetején. A fedélzeti wifi egyszerre 10 eszközt csatlakoztat, és ez az első BMW, amiben benne van az Apple CarPlay, méghozzá a világon először vezeték nélkül megy. De a legnagyobb dobás az, hogy ha távol vagy a kocsitól, de érdekel, mi van vele, akkor a felülnézeti képet adó kamerarendszerrel a mobilodon is körbenézhetsz az autó körül.

Az új 5-ös egy újabb lépés az önvezető autók felé. Az adaptív tempomat és a sávtartó segéd 0 és 210 km/óra között képes önállóan gyorsítani, lassítani és a sávban maradni. Kétszáznál azért ez nem semmi lehet! De önállóan sávot is vált, ha erre kéred, és az már szinte szóra sem érdemes, hogy be is parkol egymaga. Sőt, ehhez még az autóban sem kell ülnöd, az egészet az okoskulcs irányítja, mert hogy olyan is van.

A vezethetőségére nem lehet panaszod, és a motorok kínálata is pazar, az 520d kivételével mind megfutja a 250-et. Az 530i-ben kétliteres négyhengeres van 252 lóerővel, az 540i-t pedig a háromliteres hathengeres hajtja 340 lóerővel. Mind a két motor turbós, az előbbi 6, az utóbbi már 5,1 alatt százon van. A dízelek sem rosszak, az 520d-ről már volt szó, az 530d pedig a háromliteres hathengeres, 265 lóerővel, 5,4 alatt százon és 5 liter körüli fogyasztással.

A sávtartó segédről már esett szó, de az 5-ös arra is figyel, hogy ne válts sávot úgy, hogy a holttérben ott egy másik autó, ekkor a kormányzásba beavatkozva kerüli el a bajt. Széria a sztereókamera, ami jobban figyeli az utat, mint te tennéd, a radarral és ultrahangos szenzorokkal kiegészítve pedig az autó teljes környezetét szemmel tartja. Nézi a keresztirányú forgalmat is, például parkolóhelyről kitolatva, és az akadályok hirtelen kikerülésében is segít.

Az új M5 még meg sem jelent, de az 5-ös már így is gyorsabb az előző M5-nél. Az M550i xDrive V8-asa 462 lóerős és 560 Nm-re képes, és már ez is elég ahhoz, hogy kereken 4 másodperc alatt gyorsuljon fel nulláról százra, miközben az 560 lóerős M5-nek ehhez négy tizeddel több időre volt szüksége. Ha már most ilyen gyors az 5-ös, akkor bele sem merünk gondolni abba, hogy milyen lesz majd az új M5. De legalább 600 lóerőre számíthatunk tőle.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon