Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Jelenleg nincs ennél gyorsabb 5-ös BMW, hiszen a vadonatúj M550i xDrive már négy másodperc alatt százon van, hamarabb, mint a kifutó szériás M5. Szinte már félelmetesen megy, amit egy álomba illő alpesi szerpentinen próbáltunk ki.

Ott hagytam abba a történetet, hogy a megújult 4-es BMW-t kipróbálni hívtak Münchenbe, ahol április utolsó napjain egészen szokatlan volt az időjárás. Konkrétan esett a hó, ahogyan a mesés hangú, hathengeres 440i Coupéval kanyargóztunk egyre magasabbra a hegyi utakon, úgy lettek egyre nagyobbak a hópelyhek is. Estére már állt a hó az alpesi hotel előtt kiállított 4-eseken, mondjuk nem rossz látvány a tipikusan bajor vacsora mellé.

Bíztunk abban, hogy másnapra jobbra fordul az idő, és reggel a napsütést látva tudtam, hogy felejthetetlen élményeknek nézek elébe. A BMW ugyanis nem csak a 4-es sorozat miatt hívott, hanem az új 5-ös két újabb változatát is meg akarta mutatni, a konnektorról tölthető hibrid 530e-t, és a biturbó V8-as M550i-t. Mivel a többieknél korábban indult a járatom haza, ezért a kettő közül csak egyet vezethettem. Nem fogtok megkövezni, amiért az utóbbit választottam.

M Performance.

Ez a neve annak a modellsorozatnak a BMW-nél, ami a hagyományos modellek és az igazi sportváltozatok közötti, eddig sem nagy rést tölti be a németek kínálatában. Magyarul az M-es kormánnyal rendelt 540i és a hamarosan érkező fantasztikus M5 között már ott vannak az árlistán az M Performance modellek. Sok ilyet kínálnak az M140i-től a tizenkét hengeres M760Li-ig, és most az új 5-ösből is megérkeztek ezek a változatok.

Az előző generációnál az M5-öt leszámítva csak a dízel 5-ös kapta meg a neve elé az M betűt, és most is lesz ilyen, négy turbóval hamarosan jön az M550d.

Már elsőre egyértelmű, hogy ez egy M csomagos 5-ös BMW, de azért véletlenül sem lehet M5-nek nézni. Megvan rajta minden, ami egy sportos szedánnak kell, a nagy légbeömlős lökhárító, a kék féknyergek és a kétoldalt kivezetett fekete kipufogóvégek. De amit nem rendelhetsz más 5-öshöz, csak ehhez, az a selyemfényű ezüstfehér keretes hűtőmaszk. Ha ilyet látsz, akkor biztosan M Performance BMW-vel állsz szemben.

Tehát ez egy álruhás M5?

Nem. Belül is inkább szolidan sportos, nincs meg benne az M-es modellek vadsága, de nem is jutna eszedbe pályanapra járni vele. Ez nem a Competition csomagos M4, hanem olyan 5-ös limuzin, amivel minden nap az irodába vezetsz, ezért jobban jársz ezekkel az igényes varrású barna bőrülésekkel. Még akkor is, ha később feltűnik, hogy az oldaltartásuk lehetne jobb is egy olyan autóban, ami ilyen félelmetesen tud kanyarodni.

De azért megvan benne a V8.

Igen, és ettől olyan piszkosul izgalmas ez az autó. Az M550i motorja az előző generációból ismerős 4,4 literes, dupla turbós V8-as, amit az új 5-öshöz alaposan átdolgoztak. Két darab kettős megfúvású turbó, közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás elég ahhoz, hogy 450 helyett már 462 lóerőt tudjon. A nyomatéka megmaradt 650 Nm-nek, de azt már 1800-as fordulattól tudja.

Május van, mi ez a sok hó?

Mivel az éjszakát egy olyan hotelben töltöttük, ami egy alpesi hegyi út tetején van, így hát reggel onnan indultunk el az M550i-vel. A Rossfeldstrasse minden autós álma, egy hajtűkanyarokkal tűzdelt panorámaút, kiváló minőségű aszfalttal és kevés forgalommal. A német-osztrák határ közelében lévő szerpentin 2500 méter magas hegyek között kanyarog, és ide egyszer neked is el kell menned.

Szóval indítsunk, és nézzük meg, mire képes ez a BMW!

Egyszerűen félelmetes, ahogyan gyorsul, nincsenek rá szavak, ahogyan körülötted egyre gyorsabban suhannak el a hótól roskadozó fenyők. Az M550i-hez széria az összkerékhajtás, amivel még akkor is képes otthagyni egy M5-öt, ha nem szórakozol a rajtprogram beállításával.

Összkerékhajtás? Ne már!

De! Mert így sebészi pontossággal fordíthatod rá a kanyarokra, és biztos lehetsz benne, hogy nem lesz sok a tempó, mert azt, amit még ép ésszel be mersz vállalni vele, bámulatosan oldja meg az összkerékhajtás. Az orrtolás legkisebb jelére még több nyomatékot juttat hátra a rendszer, hogy pontosan úgy fejezd be a kanyart, ahogyan eltervezted. Sport+ módban nem árt vigyázni vele, mert ilyenkor már a menetstabilizáló is engedékenyebbé válik.

Az M550i még akkor is bőven elég erősnek tűnik, amikor hegynek felfelé megyünk a közel ezer métert emelkedő szerpentinen, és ez könnyen elragadtatja az embert. Mégis marad helye a hamarosan érkező új M5-ösnek, mert a kanyarokban kiderül, hogy az ülések oldaltartása lehetne jobb, és a kormány is adhatna több visszajelzést.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.