Pokoli matt fekete fényezés és az égetően piros díszítőelemek azonnal mindenki arcába üvöltik az XM Label Redről, hogy ennél erősebb BMW sosem született még. A konnektorról tölthető hibrid hajtással és biturbó V8-as 748 lóerős rendszerteljesítményt szabadít a világra.

Minden centimétere annyira megosztó a BMW XM-nek, hogy bőven van miről beszélni a menetfény alatt rejtőző fényszóróktól a világító hűtőmaszkon át egészen a vastagon kihúzott ablakkeretekig, de ezzel még nincs vége. A befejezés legalább annyira hatásos, hiszen a hátsó ablak szinte kiugrik a karosszéria síkjából, ahogyan a vékony csíkban világító lámpák is, oldalt az M logóra utaló hármas osztással. Kétoldalt kivezetett kipufogócsövei egymás felett helyezkednek el, a töltőnyílás pedig szokás szerint a bal első sárvédőben.

Ötszáz darab készül a Label Red limitált szériás változatából, ami könnyen felismerhető a piros sminkjéről.

Nem minden Label Red lesz valóban piros, csak a korlátozott darabszámban kapható változat, melyben a hűtőmaszk keretén túl az ablakok körül futó elemek és a diffúzorimitáció is élénk színt kap. Ebben az esetben a 21 colos felniken és a féknyergeken is megjelenik a jellegzetes piros árnyalat. A sima XM Label Redeken visszafogottabban használják majd a piros színt, ami helyett a magasfényű fekete elemek lesznek meghatározóak, de a típusjelzésekből azért kiszúrható lesz a 653 lóerős modell felett álló csúcsgép.

Kékes beütésű matt fekete fényezése szintén csak a limitált Label Red modelleknek van, de a legizmosabb XM esetében kilenc szín közül lehet választani, de az Individual végtelen palettája is rendelkezésre áll.

Egyszerre sportos hangulatú és luxust árasztó utasterében folytatódik a fekete és piros játéka.

Mindenhol csúcsminőségű bőrrel varrott az XM beltere, melyben dominál a fekete szín, de az ülések felső részét már pirosba kötik, ahogyan a varrások is remek kontrasztot adnak. A Label Red limitált változata esetében kis plaketten hirdeti az ötszáz darabos szériát, de a pirosra festett szellőzők is árulkodóak.

Mint minden modern BMW-ben, az XM-ben is a vezető irányába hajlított kijelző alatt fut a legfrissebb fedélzeti rendszer, a kormány mögötti képernyőn pedig az üzemmódtól függően változó grafikájú óracsoport található. Kormányán ott díszelegnek a programozható M1 és M2 gombok, a könyöklő előtt pedig a váltókar és körülötte a menetdinamikai kapcsolók.

Elöl sportülések, hátul kényelmes kanapé várja a BMW XM utasait.

Amíg a vezető és utasa határozott oldaltartású sportülésekben élhetik át a legerősebb M-es BMW élményét, addig a hátul ülőket egy iX-éhez hasonló kanapé fogadja, melyhez kellemes párnák járnak. Panoráma üvegtető nem rendelhető az XM-hez, cserébe van háromdimenziós mintázatú tetőkárpit, beépített világítással, hogy tökéletesen hozza a belvárosi night klub hangulatát.

Négyzónás automata klíma és Harman Kardon hifi tartozik az alapfelszereltséghez, de felár ellenében rendelhető 1475 wattos Bowers & Wilkins rendszer is azoknak, akik kifogástalan hangzással szeretnék élvezni 50 Cent Get Rich or Die Tryin’ című albumát.

Egyetlen feltöltéssel akár 80 kilométert is képes megtenni a BMW XM.

Nettó 25,7 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 7,4 kW-os töltővel valamivel több mint négy óra alatt tölthető fel. A helyi emissziómentes suhanásra akár 140 km/órás sebességig képes, és közben a Hans Zimmer zeneszerző által komponált hangok szólalnak meg. A BMW XM-ben viszont távolról sem ezért van a konnektorról tölthető hibrid hajtás, sokkal inkább a teljesítmény növelése érdekében.

4,4 literes, biturbó V8-as motorja 585 lóerős és 750 Nm nyomatékú, ami mellé az elektromos hajtás 197 lóereje és 280 Nm nyomatéka csatlakozik. A rendszerteljesítmény 748 lóerő, az XM Label Red maximális nyomatéka pedig 1000 Nm, melyet az xDrive összkerékhajtás visz útra. Villanymotorját a nyolcfokozatú automata váltó házába integrálták, így elektromos módban is működik az összkerék.

3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 2,8 tonnás XM, végsebessége pedig M Drivers csomaggal 290 km/óra.

Elöl hatdugattyús fékek harapnak a tárcsákra, az XM alatt összkerék-kormányzás növeli a fordulékonyságot és a stabilitást, a hátsó tengelyen pedig aktív M differenciálmű osztja szét a rengeteg nyomatékot.

Kína kifejezetten fontos piac – ahogyan az a formáján is látszik –, amit jól jelez az is, hogy az XM Label Red premierjét a Sanghaji Nemzetközi Autószalonon tartják, a gyártása pedig 2023 augusztusában indul az amerikai Spartanburgban.

Ez is érdekelhet:

Fehérben is csodás a BMW egyetlen, igazi sportautója, az M1

Erre az M-es BMW-re még most is jó ránézni.

Erősebb, könnyebb, gyorsabb – BMW M3 CS

550 lóerő, karbon kagylóülések és pokoli gyorsulás a BMW legújabb sportlimuzinjában.

A nagyágyú – BMW M8 Competition Gran Coupé

Három másodperc alatt rúgja 100-ra magát a 625 lóerős BMW M8 Competition Gran Coupé – és ez csak egyetlen szédítő adat erről a zseniális gépről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában