Régóta nincs gyártásban, mégis a mai napig legendának számít a Supra, amiből hamarosan kijön az új generáció. A korábbi tanulmányautó után a Toyota elsőként rögtön a pályaversenyre szánt változattal állt elő, ami elég sokat ígér.
Még most is igazi ikonnak számít a Supra, pedig már 16 éve nem gyártja a Toyota. A mítosszá vált név elsőként 1978-ban jelent meg, és a Celica második generációjának még erősebb változatát jelölte. Az eredetit aztán három további generáció követte, 1981-ben, 1986-ban és 1993-ban, ez utóbbit gyártották egészen 2002-ig, amikor a Toyota addig készült legnagyobb teljesítményű modelljének számított, és a tuningolt változatok révén ma is elgyengül a lábunk, amikor látunk egyet.
Japánban és az USA-ban a versenypályákon is sikeres volt a Supra, ami a kilencvenes években két alkalommal Le Mans-ban is indult. Most ezért úgy döntöttek a Toyotánál, hogy a versenyautó-változattal kezdik az új Supra bevezetését. A GR Supra Racing Concept egyelőre még prototípus, de nem nehéz belelátni, hogy akár rajthoz is állhatna, és a hatalmas légterelők és diffúzor nélkül a szériaváltozata is elég dögösnek ígérkezik.
A genfi autószalonon leleplezett koncepcióban minden megvan, ami egy sportkocsit versenyautóvá tesz, így a motorházfedél, a lökhárítók, a küszöbök és a szárnyak kompozit anyagból készültek, a szélvédő és az oldalablakok pedig műanyagból vannak. A belsejében csak kagylóülést, bukócsövet és kivehető kormánykereket találni, így arról még kevesebb fogalmunk van, milyen lesz a szériaváltozatban.
Egyelőre a technikáról sem árultak el részleteket a Toyotánál, de azt már tudni lehet, hogy a BMW-vel együttműködésben készül az új Supra, ami az új, vászontetős Z4 testvérmodellje lesz. A hírek szerint a motorjai is a németektől származnak majd, úgyhogy csak remélni tudjuk, hogy egy jó kis soros hathengeres benzines hajtja majd a Supra hátsó kerekeit. A végleges változatot már közúton tesztelik, alig várjuk a premiert, ami a legenda feltámadását is jelenti.