Az egyik legjobb sportos kisautónak tartjuk a Fiesta ST-t, amiből most mutatta be a következő generációt a Ford. Az újdonság egy kicsivel erősebb lett az elődjénél, de a motortérben valami egészen meglepővel találkozhatsz.

A Fiesta ST-t eddig is az egyik legjobb sportos kisautónak tartottuk, olyan konkurensek közt, mint a Peugeot 208 GTI és a Renault Clio RS, vagy a Seat Ibiza Cupra és a VW Polo GTI. Most pedig itt az új generáció, amiből végre az ST kivitelt is leleplezte a Ford. A megjelenése nem okoz csalódást: megvan a méhsejt-mintás hűtőmaszk, a 18 colos kerekek, a dupla kipufogó és a hátsó légterelő, belül pedig Recaro sportülésekben feszíthetsz.

De a motorházfedél alatt akad némi meglepetés. Az előző generáció 1,6 literes Ecoboost motorja 182 lóerőre volt képes (az ST200 kivitelben pedig 200-ra), míg az idei modell

egy vadonatúj 1,5 literes Ecoboost motort kap, ami már alapból 200 lóerős, de csak háromhengeres.

Sőt, a kisebb társához hasonlóan részterhelésen hengerlekapcsolásra is képes, amikor csak két henger dolgozik. Ez segíti hozzá ahhoz, hogy a szabványos mérés szerint 4,9 liter legyen a fogyasztása száz kilométeren.

Még meg kell várnunk az ítélettel az első menetpróbát, hogy kiderítsük, milyen a háromhengeres Fiesta ST, de papíron elég jónak tűnik.

6,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, két tizeddel hamarabb, mint az elődje.

Háromféle üzemmód közül lehet benne választani: a Normal mellett van Sport és Track, az utóbbinál gyaníthatóan kikapcsolja magát az ESP. A hangját pedig a kipufogórendszer nyitható szelepei javítják, ami az utastérbe felerősítve jut.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés