Az 1997-es világbajnok Fernando Alonso nézeteit osztja, szerinte is jobb volt a sportág a gumiháborúk érájában.

Alonso nemrégiben fejezte ki véleményét, hogy szerinte mérföldekkel jobb volt a Formula-1, amikor a Michelin és a Bridgestone fej-fej mellett harcolt 2001-2006-ig. A Red Bull csapatfőnök és a Toro Rosso első embere, Franz Tost azonban teljes mértékben ellenzi az ötletet, Jacques Villeneuve viszont Alonso mellé állt a kérdésben.

„A legeslegjobb dolog, ami a sportággal történhet, az egy újbóli gumiháború. Amikor 1997-ben a Bridgestone megérkezett, elképesztően tökéletes abroncsokat kaptunk.  Nem igaz, hogy ha van két különböző gumigyártó, azok különböző csapatokat fognak favorizálni, és nekik jobbakat adni. Tény, hogy jobb, ha a nagyobb csapatok igényeire van szabva, de ettől nem lesz rosszabb a kisebbeknek sem.”

„Hallottam, hogy Tost szerint a jobb csapatok előnyben részesülnének, és a kisebbek pedig megkapnák a maradó szemetet. Hát nem így van. Ők csupán jobban bánnak velük és jobban tudják az igényeikhez alakítani, ezért tűnnek jobbnak. Amúgy sem a kiscsapatoknak kell ezt a kérdést eldönteni, ilyen az élet. Amúgy sem tudnál favorizálni egy csapatot sem, mert legtöbbször az abroncsok random kiválasztás után jutnak el az istállókhoz.”

Az FIA közleménybe adta, hogy 2017 és 2019 között is csak egyetlen beszállító lehet csak, bár a Pirellinek 2016-ban lejár a szerződése. A Pirelli úgy nyilatkozott, hogy maradni szeretne a sportban, és igazodnak a feltételekhez, míg a 2006 óta eltűnt Michelin is vágyik a pozícióra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Max Verstappen 100%-os, Miamiban és szezon eddigi időmérőin is

Győzelemmel felérő eredmény Ricciardótól a miami sprintfutamon, amit Verstappen nyert meg

További cikkeink a témában