Még ismerős lehet számodra a Camry neve, a Toyota nagyautója pedig a kétezres évek közepe után ismét visszatér az európai utakra, hogy a kifutó Avensis utódja legyen belőle. Csak hibrid hajtással kínálják majd.
Az Egyesült Államokban máig a legkeresettebb személyautók közé tartozik, Európában azonban a kétezres évek közepén véget ért a Toyota Camry pályafutása, mert nem volt kereslet ilyen típusú nagyautókra. Ha ismerősen hangzik a neve, akkor az 1991-ben vagy 1996-ban bemutatott modell képe juthat róla eszedbe, amit 2,2 literes, 136 lóerős négyhengeres és 3 literes, 188 lóerős V6-os motorral árultak.
2004-ig volt kapható nálunk is a fenti, már kevésbé eltalált formájú Camry, aminél a kisebbik motort egy 2,4 literes, 152 lóerős VVT-i négyhengeres váltotta fel, de ott volt még hozzá a finom járású hathengeres is. A következő évtizedben a Toyota európai sikermodellje az Avensis lett, ám a középkategóriás modellnek a napjai meg vannak számlálva. A 2009-ben bemutatott jelenlegi Avensist 2015-ben frissítették fel, és hamarosan kifut a gyártása.
Most a Toyota hivatalosan is elismerte, hogy az amerikai piacon mindvégig forgalmazott Camry legújabb generációját hozza el Európába. A 4,88 méter hosszú szedán ugyanarra a modern padlólemezre épül, mint amire a C-HR és a Prius, vagy éppen a legújabb Auris is. A formája sokkal izgalmasabb lett, mint korábban, a felszereltsége pedig minden fontosat tartalmaz a nagy érintőképernyőtől a fedélzeti wifin és head-up displayen át a JBL hifiig.
Az európai modellről meg is mutatták az első képet:
Európában csak hibrid hajtással lesz kapható a Camry, ami egy 2,5 literes, 177 lóerős négyhengeres benzinmotorból, egy elektromotorból és egy 1,6 kilowattórás akkumulátorból áll. A konnektorból nem tölthető, hagyományos hibrid modell kombinált teljesítménye 210 lóerő lesz, amivel a hasonlóan erős dízeleknek állítana konkurenciát a Toyota. Az új Camry 2019 elejétől nézhető meg a kereskedésekben.