Nagyon odatette magát a Volkswagen a Crafter új generációjával, ami már nem egyszerűen egy hatalmas furgon, amibe nagyon-nagyon sok áru fér, hanem olyan profi munkaeszköz, ami a legmodernebb technológiákkal dolgozik alád.

Nem a legizgalmasabb terep a haszonjárműveké, egy ilyen típus bemutatóján nem esik szó izgalmas formákról, észbontó gyorsulásról vagy mérhetetlen luxusról. Mégis ezek a járművek vesznek körbe téged minden nap, például kiszállítják a csomagod, meghozzák az új parkettát vagy kivisznek a reptérre, és igen, még a mentőautók is ebből a típusból kerülnek ki. Most a Volkswagen jött ki a legújabbal, ami a Van of the Year díjat is elnyerte.

Sokan egy ilyen furgon kormánya mögött töltik a munkanapjaikat, ezért nem mindegy, hogy milyen körülmények közt teszik. Ha minden furgon olyan lenne, mint a Crafter, már mennénk is sofőrnek.

Itt minden a Volkswagen személyautóiból lehet ismerős, van fűthető kormánykerék és fűthető szélvédő, az ergonomikus ülésből pedig pneumatikus csillapítású is elérhető, mint a kamionokban, amihez masszázsfunkció is járhat.

A hosszú utakat nemcsak ez, hanem rengeteg vezetéssegítő teszi könnyebbé. Nem nehéz belátni, hogy egy ilyen nagy felületű furgonban hasznos az oldalszél-asszisztens, de a sávban tartó rendszer és a távolságtartó tempomat is jól jön, ha messzire kell menned. A telepről kitolatást segíti a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, ami fékez is, mielőtt nekimennél egy targoncásnak, a szűk városi utcákban pedig az oldalsó szenzorok és az önállóan parkoló asszisztens lehetnek hasznosak.

Nem feleslegesek ezek az extrák, mert a Crafter döbbenetesen nagy.

A hossza legalább 6 méter, a szélessége két méter, a magassága pedig akár 2,6 méter is lehet. Mégis olyan könnyen manőverezhető, mint egy személyautó, ezért ha valaki nem tegnap tette le a B-s jogsit, és érzi az autózást, nyugodt szívvel oda lehet neki adni. Nem jöttünk zavarba vele a jéghez hasonlóan csúszós vizes műgyantán még akkor sem, amikor a rántópad húzta ki a talajt alólunk.

Minden feladatra akad egy Crafter.

Az alap a dobozos furgon, de van belőle platós és kisbusz is. Sőt, attól függően, hogy mire szeretnéd használni, lehet kérni első- vagy hátsókerék-hajtásút, összkerekes kivitelt, és akár nyolcfokozatú automata váltóst is. A motorja minden esetben a 2.0 TDI, ami 102, 140 és dupla turbóval akár 177 lóerős is lehet.

A bemutatón rakomány nélkül elég meggyőzően hasított a legerősebb modell, de egy raklap áruval megpakolva a közepes teljesítményű is állta a sarat.

Nem gondoltuk volna, hogy a Crafter légellenállási együtthatója 0,33, ennek is szerepe lehet abban, hogy az átlagos fogyasztás 7,4 liter száz kilométeren, egy literrel kevesebb az elődénél. A fenntartási költségek 8 százalékkal csökkentek, a szervizintervallum akár 50 ezer kilométer is lehet, ami az üzemeltetőnek mond sokat.

Mi a bemutatón inkább a sofőrök életét tapasztaltuk meg, és egy Crafter terelése tényleg gyerekjáték, ha ilyet kapnánk munkára, nem panaszkodnánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés