A Volvónak sikerült, ami csak keveseknek: úgy húzták rá az új stílust az XC60-asra, hogy nem lett belőle kicsinyített XC90-es.
Az első generáció nyolc év alatt Európa legsikeresebb prémium SUV-ja lett, a Volvo termelésének 30 százalékát adta, a legyártott egymillió darabból több mint 3500 jutott Magyarországra is hivatalos úton. Egyszerűbben fogalmazva: az XC60-as baromira fontos modellje a Volvónak, ennek megfelelő komolysággal álltak neki az utód megtervezésének.
Nulla információ nélkül is fel tudtuk volna skiccelni, milyen lehet az újdonság a Thor-kalapácsos fényszóróval, a C oszlop kialakításával és az új műszerfallal, és nem is tévedtünk volna. Az viszont meglepő a szó legpozitívabb értelmében, hogy sikerült úgy játszani az arányokkal, hogy messziről is megkülönböztethető az XC90-estől akkor is, ha nem áll mellette valami, aminek ismerjük a méretét.
Technikailag újdonság, hogy a különböző biztonsági rendszerek, mint például a frontális ütközést elkerülő City Safety és a holttérfigyelő jelzései alapján a kocsi a kormányzásba is belenyúl, ha azzal elkerülheti vagy mérsékelheti az ütközést.
Player.hu - Élőben a Genfi Autószalonról
Az XC60-as is – opcióként – félig önvezető lett, vagyis 130 km/h-ig megfelelő útszakaszon, jól felfestett sávokban képes automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra a forgalom ritmusában.
A motorválaszték a 190 lóerős D4-ből, a 235 lóerős D5-ből, a 254 lóerős T5-ből, a turbós-kompresszoros, 320 lóerős T6-ból, és az XC90-esben általunk is próbált, 407 lóerős összteljesítményű T8 plug-in hibridből áll majd.
13,933 millió forint az indulóára (D4 AWD Momentum), nyár végén szállítják Magyarországra az első darabokat.