Nem könnyű kiválasztani a történelem tíz legjobb Mercedesét, mi mégis megpróbáltuk
-
10 / 10
SLS AMG (2011)
Igazi extravagáns megjelenésű szupersportkocsit szeretnél? Az SLS AMG tökéletes választás! Igaz, elég vastagnak kell lenni hozzá, de ha belefér az éves keretbe, akár háromszáz felett is száguldozhatunk a V8-as, 6,2 literes, 575 lóerős, alumíniumvázra épült futurisztikus géppel. Olyan, mint egy túraautó utcai változata, egy kis retrohatással. A 2011-es SLS AMG, azaz az új Gullwing a világsikerű, 1950-es évek közepén készült modell nyomdokaiba szeretne lépni, persze a legmodernebb technikai újításokkal. Tervezői nagy reményeket fűznek ahhoz, hogy az autójukat a Mercedes–Benz legnagyobb klasszikusai között emlegessék majd.
-
9 / 10
G-osztály (1979)
A Mercedes-Benz G-osztályának megjelenése elsősorban a német hadsereg és más országok haderejének kiszolgálása céljából jött volna létre, mert egy könnyű harci terepjárót szerettek volna, amely felveszi a versenyt az amerikai Jeepekkel. Ám amikor a Bundeswehr által kiírt pályázatot mégis a Volkswagen nyerte az Iltisszel, ismét kérdésessé vált, hogy a G-osztályos Mercik elkészülnek-e valaha. De a mérnökök akkor sem adták fel, és megalkották a mindenki számára egyből felismerhető dobozos terepjárót, amely a luxus mellett az off-road versenyek ikonjává is vált. Azóta sikert sikerre halmozott, és Amerikát is meghódította. A legnagyobb rapperek, sportolók, és filmsztárok is előszeretettel vásárolták.
-
8 / 10
600 Pullman (1963)
VI. János Pál pápa, Elizabeth Taylor, John Lennon, Jack Nicholson, Elvis Presley, Rowan Atkinson, Mao Ce-Tung, Leonyid Brezsnyev, Coco Chanel, Hugh Hefner és Fidel Castro is egy Mercedes–Benz 600 tulajdonosai voltak. Ennek a patinás autónak a motorja egy 6,3 literes V8-as, mely 250 lóerős teljesítményre képes. Az ajtó és a csomagtartó becsukásától, az ülések és az ablakok beállításán keresztül a napfénytető és a fékpedálok mozgatásáig a hidraulika jelentősen megkönnyítette a sofőr dolgát, mely sokkal csendesebb és kifinomultabb volt, mint az elektromos megoldások. A kényelmes utazásról légrugós felfüggesztés gondoskodott.
-
7 / 10
CLS (2004)
A CLS maga az elegancia, a luxus és a sportosság. Olyan, mint egy kupé, de mégis négy ajtaja van, ezért szinte nincs olyan férfi, aki ne fordulna meg utána. A CLS megadta az alaphangot a következő generációs sportkocsi szedánoknak, mint a Maserati, a Porsche és az Aston Martin. Az új stílus, egy egyre növekvő új szegmenst is létre hozott az autóiparban. Ha most játszódna a Dallas, akkor Jockey valószínűleg egy CLS-ben feszítene kackiás mosollyal a W126-os helyett.
-
6 / 10
540 K (1937)
Ahhoz, hogy az 1930-as években egy autó képes legyen 180 lóerős teljesítményre, valami különlegesre volt szükség. Ez nem volt más, mint a Mercedes által „K” azaz Kompressor néven alkalmazott technológia. Akkoriban a legerősebb autókat is csak száz lóerős motorral szerelték, így a Mercedes lenyomta az összes konkurenst. A hatalmas motort hatalmas orr-rész rejtette, amely egyszerűen összetéveszthetetlenné tette az 540-est. A második világháború előtt ez az autó volt a legnagyobb cirkáló, amit az utakon látni lehetett, csak az éles kanyarokban viselkedett kissé ormótlanul. Egy ép modell mai ára akár egymilliárd forint felett is lehet.
-
5 / 10
190E Cosworth (1983)
A nyolcvanas, kilencvenes évek meghatározó modellje volt a 190-es, első darabja 1982 végén gurult le a futószalagról. Megcsodáltuk, főleg elegáns fekete és ezüst színben, takarékos dízelként vagy pörgős benzinesként, a Cosworth-motoros 190E pedig arra készült, hogy az Audi legendás Quattrójával felvegye a versenyt. A W201 kódnevű Mercedes–Benz 190E 2.3–16, a német túraautó-bajnokság meghatározó versenyautója lett. Hogy igazán érezzük ennek az autónak az értékét, csak arra kell gondolnunk, hogy a 190E Cosworth inspirálta a BMW-t, hogy megalkossa minden idők legsikeresebb túraautóját, az M3-ast.
-
4 / 10
E63 AMG (2010)
Egy 6,3 literes V8-as motor, 525 lóerő, 630 newtonméter, 4,6 másodperces gyorsulás százra – ezt tudja a szolid E-osztály csúcsmodellje. Az óriási teljesítmény miatt a felfüggesztését teljesen átalakították, és a futóművet az AMG Ride Control elnevezésű rendszer igazítja az adott vezetési stílushoz. A megállásról kiváló kerámiafékek gondoskodnak. A C63 túl kicsi, az S63 túl nagy, így a legtökéletesebb luxus sportszedán-érzést az E63 AMG nyújtja.
-
3 / 10
C111 (1970)
A C111 csak egy kísérleti modell volt, de valójában sokkal többet jelentett a megszokott koncepcióautóknál. Nemcsak a háromtárcsás, 280 lóerős Wankel-motort próbálgatták benne, hanem újdonságnak számító aktív és passzív biztonsági elemeket, és egyéb műszaki megoldásokat is bevetettek. A karosszéria külső síkjába teljesen belesimulnak az ablakok és a lámpák, emellett a karosszériaillesztéseket is a minimálisabbra vették, hogy a szélzaj a lehető legkisebb legyen. Az autó könnyedén elérte a 260 km/h végsebességet, melyet minden probléma nélkül és teljes kényelemben lehetett benne élvezni. Ebben az autóban alkalmazták először a blokkolásgátló rendszert. Az olaszországi Nardo próbapályán 1979-ben egy biturbós V8-as C111-IV-gyel, 404 km/h sebességi rekordot állítottak fel.
-
2 / 10
300 SL Gullwing (1954)
Az SL Gullwingról már esett szó a 2011-es SLS AMG jóvoltából. Annak ellenére, hogy a világon csak 1400 darabot gyártottak belőle, ez az autó teljesen új stílust hozott azoknak, akik a sportosság mellett a luxust is kedvelik. A háromliteres 218 lóerős motorral szinte repül a kocsi. Minden idők egyik legszebb sportkocsija, amely nemcsak a Mercedes rajongók körében vált ikonikus darabbá.
-
1 / 10
300 SLR (1955)
Ezt a modellt erősen befolyásolta az előző helyezett, a már sokadszorra emlegetett 300 SL Gullwing. Az ötfokozatú váltóval felszerelt autó egy könnyű, cső alakú alumíniumvázra épült, így átlépte a sportautó kategóriát, és a kor kimagasló versenyautója lett. Szerelték 276 és 340 lóerős motorral is, a könnyű karosszéria és az óriási teljesítmény miatt légfékekkel látták el. A 300 SLR akár 300 km/h sebességre is képes.