Az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb ruhagyártója a Gap és a világranglistán is előkelő helyet foglal el. Sajnos a cég hozzánk még csak virtuálisan jutott el, de végülis nincs miért búslakodni, a webshopban is egész széles a választék, ráadásul tapasztalatunk szerint maga a választékhoz jutás rekord sebességű. Megnéztük, mit tud a webshop! Törióra pár sorban

A név eredete

Indulásakor a fiatalabb korosztályt célozta meg a cég – innen ered a Gap név, ami a generációs szakadékra (generation gap-re) utal.

A Gap Inc. 1969-ben San Franciscóban indult útjára, alapítói Donald G. Fisher és Doris F. Fisher voltak. Mára a világ egyik legnagyobb ruhagyártójává vált, amely jelenleg 3.248 üzlettel rendelkezik világszerte, összbevételük majdnem eléri a tizenötmilliárd dollárt. Az igazsághoz ugyan hozzátartozik, hogy nemrég megelőzte a Zarát birtokló Inditex csoport, de még mindig képesek a növekedésre, főleg a távol-keleti országokban nyitnak új üzleteket.

 

A Gap Inc. öt márkanevet birtokol, övék

  • a Gap amely egy széles vásárlói réteget szólít meg klasszikus, minőségi alapdarabokkal,
  • a Banana Republic, amely modern, megfizethető luxust kínál,
  • az Old Navy, amely a fiatalos divatra megy rá,
  • a Piperlime, ami egy elsősorban cipőket áruló webshop,
  • és az Athleta, ami női sportruházatot kínál.

Anélkül, hogy a cég történetének részleteibe belemennénk, meg kell említenünk a Gap egyik legmeghatározóbb alakját, Millard Drexlert. A New York Magazine a következőket írta róla: “Millard Drexler volt a felelős a Gap Inc. fenomenális növekedéséért a ’90-es években. Teljesen átalakította a Gap termékpalettáját, áttervezte a boltok enteriőrjét, és olyan zseniális kampányok fűződtek a nevéhez, mint az “Individuals of style” (Whoopi Goldberg, Spike Lee), vagy a “Who wore khakis?” (Andy Warhol, Marylin Monroe, Pablo Picasso). Stílusos, de megfizethető ruhadarabokkal eltörölte azt az általános elképzelést, hogy a jó ízléshez nagy pénztárca kell párosuljon. Nagyon valószínű, hogy ő a laza, de stílusos megjelenés atyja.”

A webshop

A Magyarországra is szállító EU-s webshopban kevesebb árut találunk, mint az amerikai nagytestvérben, de nem igazán lehet hiányérzetünk. A honlap felépítése tökéletesen átlátható és egyszerű, bal oldalon vannak a kategóriák, amiket kiválasztva azonnal megjelennek a kínált ruhadarabok. Miután rábökünk, minden lényegi információ megjelenik az adott darabról (ár, választható színek, anyag), és ami a legfontosabb, hogy itt érhető el a specializált mérettáblázat, amivel belőhetjük a méretet.

A pólók és pólóingek 10-20 font körül mozognak, az ingek és pulóverek 30-40, a nadrágok 40-50 fontért rendelhetők meg, de találhatunk alsóneműt 8, öveket 20, sőt még egy bőrtáskát is, 100 fontért. Ezzel az árazással úgy érzem, az a bizonyos ár-érték arány teljesen egyensúlyban van. A webshopban nincsenek különleges kategóriák, mint például a Topmannél, ahol még fényképezőgépeket, vagy különféle szappanokat is találunk, itt a fókusz inkább a ruhákon marad. Na de azok milyenek?

Gap ruhák és kiegészítők

Eredeti amerikai stílus, egyszerű, tiszta vonalú, klasszikus ruharadabok, amik segítségével a vásárlók kifejezhetik egyéniségüket – egyet kell értsünk ezzel a megállapítással, amit a cég tesz a termékeiről. Nagyon bizalomgerjesztő, hogy nincs semmi barokkos túlzás, egy-két csíkos, esetleg feliratos ruhadarabot találunk, de lényegében széles színskálán mozgó a kínálat, jó minőségű alapdarabokat találunk a webshopban. A húszévesek ugyanúgy megtalálják az elengedhetetlen pólóingeket, farmerokat és chino nadrágokat, mint a harmincöt felettiek. Tapasztalataink szerint a ruhák kifejezetten tartósak, a színüket tartják, évek múlva sem jönnek szét, nem hiába vannak velük tele egyes turkálók. Tartósság: pipa!

A rendelés menete és szállítás

Először is regisztrálni kell a honlapon, amit egyébként érdemes megtenni, mert hetente-kéthetente testhezálló, aktuális akciókra figyelmeztető leveleket kapunk. Bankkártyát (bármilyen Visa vagy MasterCard) a fiókhoz csatolni kell, majd fizetés után azonnal kapjuk a megerősítő e-mailt, hogy mire sikerült elkattintani a pénzt. A csomagot pikk-pakk összeállítják (órák kérdése) és már jön is a következő e-mail, benne a DHL csomagküldő szolgálat tracking kódjával. Ennek köszönhető az webshop egyik legnagyobb előnye: két nap alatt kiér a szajré, de tapasztaltunk olyat is, hogy kevesebb, mint 24 óra kellett hozzá. Bámulatos – igaz, ennek megvan az ára, tíz fontot kell fizetni a gyorsaságért, Magyarországra más opció nincs. Ha valamiért elnéztük a méretet, vagy csak nem tetszik, amit rendeltünk, akkor – ugyanúgy, mint más webshopoknál – csak annyi a dolog, hogy bejelöljük, mi vele a gond a mellékelt nyomtatványon (elég annyi, hogy “mégsem az én stílusom”) és pár nap múlva visszacsorog a pénz a számlánkra.

Bénázás a logóval

Két éve megpróbálták a jópár éve használt kék, négyzet alapú logót lecserélni, de az internetes közösségnél annyira kiverte a biztosítékot az új megoldás, hogy néhány hónap múlva behúzott farokkal kullogtak vissza a jól bevált, klasszikus, talpas betűket használó eredeti logóhoz. Itt látható, hogy mire akarták cserélni, abban mindenesetre egyetértünk a háborgókkal, hogy a Helvetica betűtípus annyira általános, hogy ezt használni nem szerencsés.

Végszó

A Gap ruhái a webshopnak hála már tőlünk is elérhetőek és egyértelműen látszik, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az online eladásokra. Ezt a számok is alátámasztják, tavaly majdnem 1,6 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a webshop, ami a cég összbevételének körülbelül tíz százalékát tette ki, és ez a szám folyamatosan emelkedik. Már csak azt kell kivárni, hogy nálunk is nyissanak üzleteket, ami annak fényében, hogy már Grúziában vagy Bulgáriában is van Gap bolt, talán hamarosan be is következik.

[stamp_4]

 

 

 

 

A legnagyobb divat webshopot, az ASOS-t is leteszteltük már. Olvastad?

Parfümök 30-40% kedvezménnyel! Te drágán veszed még, vagy már ismered a Parfümcentert? (X)