A mai fiatalság komoly fordulópontot jelenthet az alkoholfogyasztás terén

Az amerikai sajtóban már egy ideje cikkeznek arról, hogy a mai fiatalok egyre kevésbé preferálják a sört, ám a most következő generáció tagja végképp hazavághatják a söripart.

A Berenberg Research kutatása szerint a Z generáció tagjai (akiket digitális bennszülötteknek is szokás nevezni) előnyben részesítik a röviditalokat, például a vodkát és a gint, valamint a bort a sörrel szemben. Ez pedig egy igen komoly fordulópontot jelenthet, hiszen a korábbi generációk tagjai még a sört preferálták.

Persze ezeket a generációkat nem könnyű elhatárolni egymástól, ebben a kutatásban a 16-22 év közöttiek hozzáállását tanulmányozták szerte az Egyesült Államokban. Mivel több mint 6000 fiatalt kérdeztek meg, az eredményeiket komolyan vehetjük. A jelek szerint tehát a mai fiatalság számára már nem jelent vonzó opciót a sör.

A kérdés már csak az, hogy vajon miért nem. A Business Insider hasábjain kiemelik, hogy a sörgyártók mindig is a fehér férfiakat célozták meg a reklámjaikkal, ez pedig most visszafelé sül el, hiszen a nők és az afroamerikai férfiak jelenleg több alkoholt fogyasztanak mint a korábbi évtizedekben. Ennek eredményeképpen a nagy sörgyártók most próbálnak olyan vásárlókat is megnyerni maguknak, akiket korábban ignoráltak, ez azonban nem könnyű feladat.

Ehhez jön még hozzá az is, hogy a Z generáció tagjai úgy általánosságban is kevesebb alkoholt fogyasztanak. A mai tizenévesek 20 százalékkal kevesebb szeszt gurítanak le a torkukon, mint az eggyel előttük járó generáció tagjai tették ugyanennyi idősen. Ráadásul a 64 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy várhatóan később is ritkábban fogyaszt majd alkoholt, méghozzá egészségügyi megfontolásokból, illetve a másnaposság elkerülése érdekében.

- írták a Berenberg elemzői a beszámolójukban.

Ez pedig természetesen jó hír a fiatalság hosszútávú egészségére nézve, ám ugyanakkor rossz hír a söriparnak, ami már egyébként is megroggyant az elmúlt években. Az amerikai piacot tekintve a sör 10 százalékos piaci részesedést bukott el a többi szeszhez képest 2006 és 2016 között.

Te melyiket részesíted előnyben?

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon