Így eheted magad egészségesebbre, ha magas vérnyomásod van

A magas vérnyomás, azaz hipertónia az egyik az egyik legelterjedtebb a szív- és érrendszeri betegségek közül, világszerte közel 1 milliárd embert érint, ami azért elég durva, nem is csoda, hogy népbetegségként tartják számon, de (t)ehetsz ellene.

A normál vérnyomás nyugalmi állapotban 90-119 Hgmm szisztolés (összehúzódás) és 60-79 Hgmm diasztolés (ellazulás) tartományon belül van. A magas vérnyomás ismérve, hogy az artériás vérnyomás tartósan meghaladja a 140 Hgmm szisztolés, illetve a 90 Hgmm diasztolés értéket.

Gyógyszeres kezelésen kívül/mellett azonban van más lehetőséged is, ha esetleg tenni akarnál ellene – és miért is ne akarnál?

Természetesen első sorban a táplálkozásra kell odafigyelned.

Jó, ha tudod, a vérnyomás kontrollálásában nagy segítségedre lehetnek az olyan ásványi anyagok, mint a kálium, a magnézium, a kalcium, valamint a telítetlen zsírsavak.

És akkor itt jön a képbe a joghurt, ami az American Journal of Hypertension című folyóiratban megjelent kutatás alapján az egyik legjobb lehet a megelőzés/kontrollálás szempontjából.

A kutatók 73 ezer magas vérnyomással küzdő beteget tanulmányoztak 30 éven keresztül – vagyis releváns adat született –, végül pedig arra jutottak, hogy

Azt talán mondanunk sem kell, hogy ne a ízesített, gyümölcsös joghurtokra gondolj, hanem a görög vagy a probiotikumokat tartalmazó változataira.

És ha már fontos az egészséged, mozogj is egy kicsit:

A tenisz a legegészségesebb sport, a foci a lista végén

(Forrás / fotó: napidoktor.hu, hazipatika.hu, Wikipedia / The Daily Meal)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon