Tizenhárom évvel ezelőtt Khalil Rafati hajléktalan volt, heroinfüggő és Los Angeles leghírhedtebb nyomornegyedében, a Skid Row-n lakott. 48 kilót nyomott, és tele volt fekélyekkel. Ma dollármilliomos.  

Rafati a Sunlife Organics tulajdonosa. A cég kívülről egy szimpla, egészséges kajákkal foglalkozó gyümölcslébár-lánc, amely hat különböző helyszínen működik Malibun és Los Angelesben.

A juice bárnak olyan törzsvendégei vannak, mint David Duchovny (aki biztos a Kaliforgia forgatása alatt szokott rá a "cuccra") és a Red Hot Chili Peppers frontembere, Anthony Kiedis.

De a Sunlife híres az üzletek előtt kígyózó sorokról is, ami kicsit sem meglepő: ki ne akarná megvenni az "Életelixír"-t és "A boldogság"-ot egy klassz gyümölcslé formájában. A 46 éves Rafati mindössze 5 év alatt építette ki a gyümölcslé birodalmát azokkal az italokkal, amik az ő életét is megmentették.

De ennél sokkal érdekesebb, ahogy a történet indult...

Amikor Rafati először érkezett Los Angelesbe, úgy tűnt, minden sínen van.
Hollywoodban gyorsan beköszönt a siker, sportautók értékesítésével foglalkozott, ami nem is tűnik nehéznek, ha olyan ügyfeleid vannak, mint Elizabeth Taylor, Slash, vagy Jeff Bridges.

Hamarosan mégis elkezdett marihuánával, ecstasyval és a ketaminnal üzletelni, aztán egy éjszaka ő maga is kipróbálta az egyik legkeményebb drogot, a heroint.
(Az I Forgot to Die című könyvében – amit tulajdonképpen egy emlékirat – úgy mesélt erről az élményről, mint amikor visszakapta a gyermekkorát, amiről mindig is álmodott.)

Rafatin túlnőtt a függőség, és majdnem meghalt 2001-ben, amikor szándékosan túladagolta a heroint egy malibui házibulin.

A mentősök megmentették az életét, de egy évre rá fegyveres betörők kis híján szitává lőtték egy ajtó mögött, ahol épp drogot szippantott fel. Aztán eljött a pont, amikor Rafati eldöntötte, hogy az egészségnek és józanságnak szenteli az életét. Az igazi áttörés az volt, amikor egy barátja megmutatta neki, hogyan készülnek az igazi gyümölcslevek és superfoodok.

2007-ben Malibun megnyitotta a józan élet házát, a Riviera Recovery Centert, ahol már saját gyümölcsleveit adta a függőknek és a személyzetnek is.

„Az eredmény figyelemre méltó és azonnali volt”

– így emlékszik vissza arra az időszakra. A hihetetlen gyümölcslevek híre elkezdett terjedni Malibun.

"Sokan jöttek Riviera Recoverybe, csak azért, hogy megkóstolják a turmixokat. Egy idő után kicsit kínos lett, mert a legtöbb ember már nem is volt résztvevője a Riviera Recovery programnak."

Rafati tanúja volt hihetetlen felépüléseknek, amiben a juice-oknak óriási hatása volt. Ez volt az a pont, amikor tudta, hogy megnyitja a Sunlife Organicset.

És így is lett: 50 ezer dollárral a zsebében (és egy profi szerencsejátékos támogatásával) megnyitotta az első üzletet. Az üzenete egyszerű volt:

love, heal, inspire – azaz szeretet, gyógyítás és inspiráció.

E három szó került Rafati kabátjára, pulcsijára, a 32-féle gyümölcslére, fehérje turmixra, és mindenre a boltban.

Az italok hozzávalói között alap a lúgos víz, a Himalája só, a gyermekláncfű zöldje, amik Rafati szerint elengedhetetlenek az egészséghez.

A milliárdos üzletember ma már az alkalmazottait is nagy gonddal választja ki: akik olyan kétségbeesetten kutatnak segítség után, mint ő 13 évvel ezelőtt, azok rá biztosan számíthatnak.

A 6 boltból álló lánc alapja sziklaszilárd. Sárból, sötétségből és koszból nőtt ki. Pont, mint a lótuszvirág.

(via Dailymail, Sunlife Organics)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában