És ez most kivételesen nem teljesen vicc kategória, ugyanis a merész tervekkel nem valami noname startup állt elő, hanem a Volvo anyacége, a Geely.
Na jó, de honnan lesz a Volvónak (vagyis a Geelynek) egyszer csak a semmiből egy működő repülő autója? Előhúzzák az ingujjukból?
Majdnem, csak nem az ingujjukból húzták elő, hanem a mellényzsebükből, ugyanis ahelyett, hogy saját autót terveztek volna, egyszerűen felvásárolják a Terrafugiát, akik csaknem egy évtizede tervezgetik a repülő autóikat.
A Volvo anyacégének tervei pedig így máris nem annyira elrugaszkodottak a valóságtól, hiszen a Terrafugia Transitionnek már három éve elkészült a működő prototípusa, így valószínűleg volt elég idő a finomhangolásra is, és jelenleg már talán pont csak egy nagyobb összegű tőkebefektetés választja el a sorozatgyártástól.
A Terrafugiának egyébként ez (mármint a Transition) a "földhözragadtabb" modellje, ami sokkal inkább nevezhető négykerekű repülőgépnek, mint valódi repülő autónak. A levegőben mindenesetre egész ügyes, 650 kilométert tud repülni egyhuzamban nagyjából 160 km/h-s sebességgel. Az ára ugyan kicsit húzós, hiszen a 279 ezer dollárból (kábé 71 millió forint) már egy tisztességes Cessnát is vehetnél, de az előjegyzéshez elég tízezer dollárt letenned az asztalra.
Ennél is nagyobb dobás lesz viszont a 2023 környékén érkező Terrafugia TF-X, ami nagyjából a drónoknak, a repülőknek és az autóknak a keveréke, és akár 320 km/h-val is röpködhetnénk vele.
Mondjuk tény, hogy a Terrafugia a TF-X-et is már 2013 óta ígérgeti, és működő prototípust azóta sem láttunk, de talán most a Geely pénzével kicsit felpörögnek a dolgok.
Nem lesz könnyű dolguk, hiszen amíg a Terrafugia a valódi repülő autót tervezgette, számos cég (köztük az Airbus és az Uber) megtervezte a saját személyi drónját, amik a repülő autóknál is hatékonyabb választ adhatnak a modern közlekedés kihívásaira. Így még az a szomorú helyzet is előállhat, hogy mire megkapjuk az évtizedek óta várt repülő autóinkat, már az egész technológia egy ósdi, elavult dolognak fog számítani.