Miles Soloman egy szerencsés 17 éves srác, aki részese lehet az egyik brit iskolai kutatóintézet (Institute for Research in Schools, IRIS) TimPix nevű projektjének, amely lehetőséget kínál a diákoknak az Egyesült Királyságban, hogy a Nemzetközi Űrállomásról kapott adatokon közvetlenül dolgozzanak.
A sheffieldi srác pedig ha már része a bulinak, gondolta, hasznossá teszi magát. Ugyanis miközben a sugárzási szintet figyelte az űrállomáson, egy anomáliára lett figyelmes. A tanára bátorításával küldött egy e-mailt a NASA tudósainak, akik bizony értékelték a hibaigazítást, és megkérték, hogy segítsen elemezni a problémát. Solomant ezek után megkérdezték, hogy mit szólnak a haverok a nem mindennapi történetéhez:
„Minden bizonnyal azt hiszik, hogy stréber vagyok. A féltékenység és unottság elegyét vélem felfedezni az arcukon akkor, amikor mesélek nekik az egészről”
– summázta a sheffieldi kamasz, aki leszögezte: nem kívánja azt bizonygatni, hogy a NASA hibás adatokat használ, csupán szeretne velük együtt dolgozni, továbbá tanulni tőlük.
Az IRIS igazgatója, Becky Parker professzor szerint nagyszerű, hogy a valódi tudománynak az osztályteremben is sikerült teret nyernie, mert ez még vonzóbbá teheti a fiatalok számára a különböző tudományágakat.
„Az IRIS az igazi tudományos kutatómunkát hozza közel a diákokhoz attól függetlenül, hogy milyen a családi vagy anyagi hátterük, vagy hogy milyen az iskolájuk megítélése. A tapasztalatuk pedig segíti őket abban, hogy a következő nemzedék nagy tudósai lehessenek” – szögezte le a professzor.
(via)