Magnum majdnem egy Porschéval lett világsztár, végül Ferrariban vonzotta a nőket és bosszantotta Higginst. Benézünk a kulisszák és a bajusz mögé.

– Halló, Tom Selleck?

– Igen, tessék!

– Glen vagyok a CBS-től. Azért hívlak, mert csinálunk egy új sorozatot, amiben szinte végig egy Ferrarit kéne vezetni Hawaii szigetén, miközben dögös csajok vennének körbe minden oldalról. Esetleg érdekelne a főszerep?

– Igen, szerintem ráérek!

Valahogy így indulhatott Tom Selleck magnumos karrierje, melynek végére minden idők egyik legnagyobb bajuszkirályává nőtte ki magát. Csodálom is, hogy a Player szerkesztőségében még nincs külön szentélye. Eleinte egyáltalán nem volt biztos, hogy Ferrariban fog csücsülni, a stúdió ugyanis a Porsche 928-at, a németek V8-as újdonságát szemelte ki a megtisztelő szerepre.

Csakhogy Stuttgartban akkor még nem volt divat egyéni kérések teljesítése, így mikor a stáb felvetette az extra méretű panorámatető ötletét a helikopteres felvételek miatt, a németek csak a fejüket csóválták. A targatetős Ferrari 308 GTS-sel nem volt ilyen probléma, bár ahhoz, hogy a 193 cm magas Tom Selleck beleférjen, jelentős átalakításokra volt szükség: az üléseket hátrébb hegesztették, az ülőlapból pedig kivették a bélés javát, hogy a lehető legmélyebben ülhessen az autóban. Ettől függetlenül Selleck feje még így is bőven túllógott a szélvédő tetején, így a Ferrari szinte mindig tető nélkül szerepelt a képernyőn.

A nyolc évad alatt háromféle GTS is megkapta a ROBIN 1 rendszámot (az eredeti 56E–478 volt, melyet látni is a főcímben). Az első évadban egy 1978-as GTS-t használtak, háromliteres V8-cal, Weber karburátorokkal, és 240 lóerővel. Ezt arról lehet felismerni, hogy csak a bal oldalon van visszapillantója, nincs rajta hátsó szárny, se szellőző az orrán, és a lámpák fölötti rács is piros a későbbi fekete helyett.

A következő két évadra egy 1980-as GTSi váltotta, melynek már két tükre volt, és fekete szellőzőrácsa. A teljesítménye viszont csökkent, mivel a Webereket Bosch-befecskendezés váltotta, mellyel 201 lóerőt tudott a V8. Szegény Magnum így három tizedmásodperccel lassabban ért százra.

Az utolsó, egyben legtöbbet használt modell az 1984-es GTSi Quattrovalvole volt, mely a nevéből adódóan hengerenként négy szeleppel sajtolt ki 230 lóerőt a nyolchengeresből. Ezt a hátsó szélvédő tetején lévő fekete szárnyról a legkönnyebb felismerni. Bár ez is jóval lomhább, mint az európai piacra szánt modellek, Tom Selleck ügyes váltásokkal 6,7 másodperc alatt százon lehetett.

A forgatáshoz több autót is használtak egyszerre. Az egyiket az akciójelenetekhez, a másikat a közeli felvételekhez, de a Miami Vice Testarossájához hasonlóan a Magnum legkeményebb jeleneteiben is replika szerepelt, mely egy Pontiac Fiero alapjaira épült.

Bár az ember azt hinné, ha egy ismeretlen milliomos (vagy Higgins?) villájában laksz, a Ferrarijával furikázhatod magad, és a legnagyobb gondod, hogy melyik hawaii inged vedd fel aznap, legalább vigyázol a rád bízott gépjárműre. Thomas Magnumnak ez nem mindig sikerült, így a GTS-ek sűrűn Hawaii valamelyik szervizében találták magukat:

Az első évadban belemennek hátulról, szétlövik a szélvédőjét, és még a sebváltó is megadja magát. Higgins nem örült. A másodikban leviszik a tükrét, totálra törik, mikor Magnum egy szakadékon át rövidít, és a végén egy nő még a fényezésnek is nekiesik egy kulccsal.

A harmadikban előbb felrobbantják, majd ellopják, a Birdman of Budapest című epizódban pedig egy shotgunnal lőnek rá. Végül Higgins töri össze, miután a gonosztevők szabotálják a Ferrari fékrendszerét. Egy Viktor nevű ürge javítja meg, aki német akcentussal beszél, és orvosi köpenyben szerel.

A következő négy évadban T.C. (a helikopteres karakter, akivel anno együtt nyomták Vietnamban) is összetöri, kiszúrják a kerekeit, leszakad a kipufogója, és még két teherautó közé is beszorítják. Nehéz sors ez egy Ferrarinak. Ehhez képest a sorozat további autóit, az Audi 5000-et (ROBIN 2), a Volkswagen Vanagont (T.C. furgonja), a GMC Jimmyt (első ROBIN 3), a Jeep Cherokeet (a második ROBIN 3) és Rick Mercedes–Benz 380 SL-jét alig bántották.

Nyolc sikeres évad után a sorozatnak 1988-ban lett vége. Persze időközben a GTS fénye is megkopott, hiszen ekkor már egy éve a Ferrari F40 volt a világ legmenőbb autója. A befejezés után még '88-ban elárverezték az összes eredeti autót, de ha valaki olcsóbban szeretne Magnum-Ferrarihoz jutni, az Ebayen néha felbukkan a Revell kiváló, 1/24-es modellautója, mely a legelső szériás GTS-t mintázza. Természetesen csak akkor kerülhet a polcra, ha előtte bajuszt (és mellkasszőrt) is növesztünk...

Nyolc évnyi száguldozás után Thomas Magnum az asztalra tette apjától örökölt Rolex GMT Masterét, a szennyesbe dobta harsány ingét, felcsapta a Detroit Tigers-baseballsapkáját, majd bontott egyet a "szigeten nehezen beszerezhető" marylandi sörből, az Old Dusseldorfból, végigsimított bajszán, és még az sem zavarta, ha Higgins beszólt valamint. Nem volt rossz élete.

Érdekel, milyen bajuszhoz milyen autó dukál? Nézz szét a Kormányközelben cikkei között!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés