Van cikibb annál, ha egy személyautó 2013-ban három csillagot szerez az Euro NCAP töréstesztjén: ha az egy Mercedes–Benz.
Márpedig a Citan Kombi hűtőmaszkját óriási Mercedes-csillag díszíti. Tudjuk persze, hogy átverés, hiszen a Citan gyakorlatilag egy Renault Kangoo (bár az újkori Renault-k kapcsán is öt törésteszt-csillag lenne elvárható), német mérnököknek nem sok közük volt hozzá, és igaz, hogy a W202-es kódú, a kilencvenes években gyártott C osztály volt anno kétcsillagos is, ami már 1997-ben is kellemetlenül gyenge eredmény volt, de nem dolgunk mentséget keresni.
Az Euro NCAP mérése szerint a felnőttvédelem a Citan Kombiban (ez a személyszállító változat) 74%-os, a gyerekvédelem 69%-os, ami azt jelenti, hogy balesetnél sokkal jobb a Citanban ülni, mint előtte állni, az elütött gyalogos védelme ugyanis csak 56%-os. Az eredményt azonban leginkább a biztonsági felszerelések hiánya húzta le: a rendszer csak a vezetőüléshez tartozó öv miatt szól, ha azt nem kötik be, a sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer pedig – az értékelők szerint – nem működött megfelelően, ezért 33%-ot kapott a Citan.