A Terrafugia legújabb járművével akár az erkélyeden is landolhatsz, bár a teljesen elektromos repülő autó egyelőre csak egy CGI-videón emelkedik a magasba.

Bár a Transitionra 279 ezer dolláros ára (amivel nagyjából a Ferrari F12 Berlinetta árkategóriájába esik) ellenére már nagyjából száz előrendelés érkezett, az újításokból arra következtetünk, a Terrafugiánál is rájöttek, hogy egy helyből felszálló járművet jóval könnyebb lenne repülő autóként eladni, mint egy összecsukható szárnyű kisrepülőt. A massachusettsi cég marketingesei most végre fellélegezhetnek, a TF–X-nél ugyanis már nem kell megmagyarázniuk, miért kell a kocsiddal akkor is elgurulnod a legközelebbi repülőtérig, ha csak a szupermarketbe ugranál be tejért meg kenyérért.

A legmodernebb technológiával felszerelt TF–X-et két, egyenként 600 lóerős motorral hajtott propeller emelné a magasba, a szárnyak kinyílása után pedig a hajtást fokozatosan átvenné a hátsó, 300 lóerős rotor, ami akár 320 km/h végsebességre gyorsítaná a gépet. A repülő autó legfeljebb 800 km-t tudna megtenni egy feltöltéssel, a leszállás nyűgeit pedig egy robotpilóta venné le a vállunkról.

A gyönyörű képet némileg árnyalja, hogy a kocsi egyelőre csak a fejlett CGI-nek köszönhetően emelkedik a magasba, a kritikusok szerint pedig ez jó ideig így is fog maradni. A legnagyobb probléma, hogy a három motorral és az ezekhez tartozó akkumulátorokkal felszerelt gép túl nehéznek tűnik ahhoz, hogy ilyen kicsi szárnyakkal a levegőbe emelkedhessen, ráadásul az sem nyilvánvaló, hogy vezérsíkok híján mi egyensúlyozná ki a gépet a levegőben. De minimum a fizika alaptörvényeinek megváltozására lenne szükség ahhoz is, hogy a két kis rotor fel tudja emelni a több száz kilós járművet (hasonlítsuk csak össze ezeket egy helikopter propellerével).

Bár a Terrafugia csak 2025-re tervezi a TF–X megjelenését, addig pedig még sok technológiai akadály elhárulhat az útból, szinte biztos, hogy a koncepció ebben a formában sosem fog megvalósulni. Mi azért adunk neki egy esélyt: ahogy az autószalonokon bemutatkozó tanulmányautók, úgy a fenti videó is nyilvánvalóan elsősorban a hírverést szolgálja, ami adott esetben egy működőképes repülő autó alapjául is szolgálhat a kicsit távolabbi jövőben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés