Egyelőre elég rövid, de nem ez a lényeg.
Napelemes utakkal kísérleteznek többfelé a világon, autópályából viszont ez az első. Igaz, az autópálya-szakaszocska pontosabb kifejezés, mivel a Kínában megépített út csak egy kilométer, ezen viszont már zajlik a forgalom.
A két sáv plusz vészsáv összesen mintegy hatezer négyzetméter területű, a napelemeket áttetsző beton borítja, hogy minél teherbíróbb legyen – bár ez az egyik legfőbb kérdés a kísérleti szakaszon, mivel a napelemes út jóval drágább, mint a hagyományos, amúgy is drágán építhető autópálya.
A számítások szerint évente akár egymillió kilowattóra áram is termelhető a szakaszon, amit többek között a lámpák, kivetítők, fizetőkapuk üzemeltetésére használják majd, a távlati terv viszont az, hogy a villanyautók tankolhassanak a napenergiából nyert áramból.
Kína tényleg egyre komolyabban veszi a megújuló energiát és az elektromos járműveket, az első teljesen elektromos buszflotta is náluk lesz.