Ha képben akarsz lenni, hogy hány autót gyártott a McLaren, és ez mire elég a Ferrarival és a Lamborghinivel szemben, akkor ez a hír neked szól.
Még elismert Formula–1-es csapatként sem olyan könnyű utcai sportautók gyártásába fogni, mint gondolnád. De a McLaren sikeresen kezdett bele újra ebbe a vállalkozásba, és kicsivel több, mint öt évvel azután, hogy piacra dobták az MP4-12C-t, most elkészültek a 10 ezredik autójukkal. A jubileumi példány egy szürke 570S, ami a gyári gyűjteménybe kerül.
A kereslet pedig egyre nagyobb a McLaren autói iránt, amit jól mutat az a tény, hogy az első 5000 autó gyártása 42 hónapot vett igénybe, a második ötezret azonban már 22 hónap alatt elkészítették. Ebben nagy szerepet játszott az is, hogy míg kezdetben csak egy típust kínáltak, mostanra egész modellcsaládjuk van, többféle kivitellel. A nagyobb keresletnek megfelelően pedig még egy gyártósort üzembe helyeztek, így 10 helyett már napi 20 autó gördül ki az üzemből.
Ez pedig még messze nem a vége. A McLaren azt tervezi, hogy évről évre megduplázza az eladásait. 2015-ben 1654 darab sportautót adtak el, és 2016-ra ez a szám várhatóan 3000-re növekszik. Egy újonnan indult gyártótól ezek nagyszerű számok, de még nem érik el a konkurencia szintjét. 2015-ben a Lamborghini az eddigi legjobb évét zárta 3245 eladott autóval, míg a Ferrari azt tervezi, hogy éveken belül 7000-ről 9000-re növeli az évente eladott autói számát.
A McLarennél a gyártás az MP4-12C-vel indult, és bár szép dolog a Formula–1-es autók mintájára elnevezni a típusokat, de a nehezen kimondható kód helyett ma már a modellek teljesítményéről mesél a nevük, ilyen az 540C, az 570S és a 675 LT is. A márka értékét nagyban növelte a P1 bemutatása, és ha igazak a hírek, akkor a legendás McLaren F1 nyomdokain is készülnek egy újabb szuperautóval. Alig várjuk!