Három elektromos Konával fogott érdekes kísérletbe a Hyundai: ellenőrzött körülmények közt próbálták ki, mennyit lehet legfeljebb elmenni egy feltöltéssel, ha a minél jobb hatótáv elérése a célunk.
Az elektromos autókkal szembeni egyik legnagyobb ellenérv a szerény hatótávolság. Bár az újabb modellek rengeteget fejlődtek ezen a téren, még így is legfeljebb 3-500 kilométerrel számolhatunk típustól és vezetési stílustól függően, ami után legalább félórás, de akár több órás töltés is következik. Pedig a mai elektromos autókból ennél jobb hatótávot is ki lehet hozni.
A Hyundai legutóbbi kísérletében három Kona Electric vágott neki, hogy minél nagyobb távot tegyenek meg egy feltöltéssel.
Az egyik autóban a német Auto Bild újságírói, míg a másik kettőben a Hyundai munkatársai ültek, és a 3,2 kilométer hosszú Lausitzringen addig autóztak körbe váltott sofőrökkel, amíg csak tartott az energia az akkumulátorban.
A 64 kilowattórás akkuval a Kona Electric a gyári adatok szerint 484 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, ehhez képest a legjobb csapat 1026 kilométerre jutott,
de a másik kettő is 1018 és 1024 kilométert tett meg. A kísérletben a városi forgalomhoz hasonló tempóval hajtottak, 29 és 31 km/óra közti átlagsebességgel, az eredményt a Dekra hitelesítette.
A játékszabályok szerint a sofőrök használhatták volna a klímát, de a jobb hatótáv érdekében egyikük sem tette, és a multimédiás rendszert sem kapcsolták be. Az autókon az a kis gördülési ellenállású Nexen abroncs volt, amivel a Kona Electric kijön a gyárból, úgyhogy
a lehetőség adott, hogy a gyári adatnál akár többszáz kilométerrel messzebb jussunk az elektromos Hyundaijal.