Lehet, hogy az egyik álomautód a Lamborghini Countach, de ha együtt kellene élned vele, akkor jó néhány furcsasággal kellene megbarátkoznod. Most ezek közül láthatsz néhányat, amelyek közül talán nem ismerted mindet.
Doug DeMurót az eső sem akadályozta meg abban, hogy bemutassa neked ennek az 1989-ben készült 25. évfordulós Lamborghini Countach-nak az összes furcsaságát a nyilvánvalóktól egészen a legapróbb részletekig. 300 ezer dollárt ér, és egy időben mindenkinek ott volt a posztere a falon, mégis vannak benne érdekes megoldások.
#1 Nem menőzésből ült ki a küszöbre.
Például tolatni sem egyszerű vele, olyan kicsi a hátsó szélvédő, hogy semmit sem látsz benne. Mint már néhány napja mutattuk, a legegyszerűbb módja az, ha egyszerűen nyitott ajtóval kiülsz a küszöbre, és úgy nézel hátra.
#2 Síküvegek, mint egy Ikaruson.
Az autóiparban már jóval korábban elhagyták a síküvegeket, és áttértek a jóval esztétikusabb hajlított szélvédők használatára, ennek ellenére a Countach összes ablaka síküvegből készült. Ez is hozzájárul az ikonikus ékalakjához.
#3 Már a bejutás sem egyszerű.
Mindenki tudja, hogy a Countach ajtói felfelé nyílnak, hiszen minden második képen így pózol, de azt talán nem tudtad, hogy az ajtó aljába rejtett kilincs gombja egyben a zár is. Nem valami elegáns megoldás tehát kulccsal nyitni a Lambót.
#4 Nem az ablakon át fogod elvenni a Big Mac menüt.
Oldalról nézve látod, hogy a Countach oldalanként négy különálló ablakot kapott, de ebből csak az egyik nyitható, és az is csak félig. A postaládáénál alig nagyobb nyíláson éppen csak a jogsid tudod kiadni a rendőrnek.
#5 Kézzel állítható elektromos tükrök.
Hogy micsoda? Igen, ebben a Lambóban elektromos a zár, az ülés, az ablak és a tükör is, ennek ellenére a külső tükröt kézzel lehet behajtani. Bármilyen tetszőleges pozícióba, tehát gyakorlatilag kézzel is állíthatod magadnak, persze csak akkor, ha ki tudsz nyúlni az ablakon.
#6 Az ablaktörlő meg csak félig töröl.
Egyetlen egy ablaktörlő karja van a Countach-nak, ami még nem lenne baj, az már inkább, hogy nem képes teljesen letörölni az üveget. A legrosszabb az egészben pedig az, hogy éppen a vezető előtt lévő részt hagyja ki.
#7 Légbeömlő nyílásba tankolhatsz.
Nem egészen így van, de amíg a Countach bal oldalán a légbeömlő nyílást találod a motorhoz, addig a jobb oldalt ebbe a nyílásba került a tanksapka. Mindenesetre messziről nézve furcsa látvány lehet, amint a légbeömlőbe tankolod a benzint.
#8 Motor is, csomagtér is hátul.
A Countach középmotoros, ezt mindenki tudja, és az ilyen autók többnyire elöl hordják a csomagtartójukat. De nem ez a Lamborghini, aminek az orrában a pótkereket és az akkut találod, a csomagteret pedig hátul. És meglepetésre egészen nagy!
#9 Nem kapsz rá bárhol gumit.
Szélesebbek rajta az abroncsok, mint a legtöbb mai szuperautón, 345 mm-esek. De ehhez a nyolcvanas években még bőven megszokott méretű kerekek tartoznak: 15 colosak. Szóval nem tartanak gumit minden műhelyben hozzá.
#10 Kivehető a sminktükör.
Nem elég, hogy a vezetőoldali napellenzőt lehajtva semmit sem fogsz látni, az utasoldali ellenzőbe sminktükör is került. Nem vacakoltak holmi beépített darabbal, kivehető a bőrkötéses tükör, aminek más hasznát is vehették a nyolcvanas évek Miamijában.
#11 Csak ne dudálj vele!
Doug el is vitte az autót egy körre, úgyhogy a Countach további furcsaságait nézd meg a 23 perces videóban. Például azt is, hogy egy ilyen szuperautóhoz egyáltalán nem méltó hangon szól ennek a Lamborghininek a kürtje.