A ’65-ös Mustang már gyári állapotban is igazi álomautó, de ha a Shelby által épített GT350-ről van szó, akkor még jobban vágyhatsz rá. A képeken látható példány nemrég tekintélyes összegért cserélt gazdát.
Carroll Shelby és csapata 1965-ben vette először kezelésbe a Mustangot, és ezek a korai modellek a legritkább és legkeresettebb példányok közé tartoznak. A szériagyártású változathoz képest a GT350 jobb futóművet és fékrendszert kapott, és a motorját sem hagyták érintetlenül. Az első évben összesen 562 példány készült belőle, és ez az egyik közülük.
A 4,7 literes V8-as motor a Mustang csúcsmodelljében gyárilag 275 lóerőre volt képes, de
a Shelby American munkája nyomán a teljesítménye 310 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka 446 Nm-re nőtt,
a váltója maradt a négyfokozatú kézi. A jobb súlyelosztás érdekében az akkumulátort a csomagtérbe tették, a megállásról már tárcsafékek gondoskodnak.
A képeken látható Mustang 1965 márciusában érkezett a Shelby American műhelyébe,
és a dokumentumokban feljegyezték, hogy hibás sebességváltóval szállították, ezért ennek a cseréjét a Shelby kiszámlázta a Fordnak. A májusra elkészült autót PR-célokra, bemutatókon használták, mielőtt az év végén eladták az első tulajdonosának.
Az évtizedek során többször is gazdát cserélt, de ez egyáltalán nem látszik rajta.
A Wimbledon fehér fényezésű, Le Mans kék csíkokkal és Shelby kerekekkel szerelt GT350 kitűnő állapotban van.
A tuningolt Mustang, ami új korában 3192 dollárba került, most egy vagyont ér, néhány hete 401 ezer dollárért, azaz 130 millió forintért vették meg az RM Sotheby’s aukcióján.