Az 5-ös sorozat első generációja ma már keresett veteránnak számít, ezért még így, porosan, elhasználtan és hiányosan is érdekes lehet ez a BMW, amit egy aukción lehet megkaparintani.

A BMW-nél a hatvanas évek végén kezdték meg a tervezését egy új modellnek, amit 1972-ben az első 5-ös sorozatként mutattak be. A formáját a német márka vezető dizájnere, Paul Bracq jegyezte, de a Bertone stúdiónál Marcello Gandini is dolgozott rajta.

9 elérhető autó, amit olasz stúdió tervezett

Bertone, Italdesign vagy Pininfarina által dizájnolt autód is lehet.

Az E12-es szériát négyhengeres motorokkal mutatták be, de egy évvel később megjelent a hathengeres változat, és most is egy ilyenről lesz szó.

A képeken látható példány egy 1975-ből származó BMW 525, amit a 2,5 literes, soros hathengeres, 150 lóerős motorral szereltek.

A 4,62 méter hosszú szedán menetteljesítményeit ma már nem neveznéd kiemelkedőnek, a négyfokozatú kézi váltóval 10,1 másodperc alatt gyorsult százra és 193 km/óra volt a végsebessége, a hetvenes évek közepén mégis elegendőnek tartották.

A maga korában nem számított ritkaságnak, 1981-ig 699 ezer példány készült az első generációs 5-ösből,

de ma már csak elvétve találsz belőle. Ezt a fjordkék színű, sötétkék bársonykárpitos példányt újonnan vette az a francia gyűjtő (innen a sárga fényszóró), akinek a kollekciójából most kínálják, 196 ezer kilométerrel az órájában 500-800 euró közti árat várnak érte.

A széria formáját ez a koncepció vetítette előre 1970-ben:

1970-ből származó tanulmányautóját mutatta be újra a BMW

Marcello Gandini alkotása elveszett, de most újra megépítették.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés