Nem sok maradt fenn az Audi világverő B-csoportos raliautójából, és a valaha készült összes sport quattro közül még kevesebb van magánkézben. Most az egyiket gyönyörű állapotban kínálják eladásra.
Az Audi örökre megváltoztatta a ralisportot, amikor az addig csak terepjárókon használt összkerékhajtást beépítette a versenyautójába. A nagy rivális Lanciával és Peugeot-val vívott izgalmas csatái során a B-csoportos sport quattro S1 igazi legendává vált, 1984-ig összesen három világbajnoki címet szereztek vele egyéniben és a gyártók között.
1985-ben jelent meg a sport quattro legújabb változata, az E2, aminek az öthengeres turbómotorja 550 lóerős teljesítményre volt képes,
ezzel kilenc másodpercen belül érte el a 160 km/órás sebességet. A karbon-kevlár karosszériás E2 újdonsága a súlycsökkentés volt, a nehezebb alkatrészeket hátulra pakolták a jobb súlyelosztás érdekében.
A képeken látható autót 1985. november 5-én regisztrálták, hogy aztán Hannu Mikkola és Arne Hertz rajthoz álljanak vele az év végi RAC-ralin. Mikkola nem indult túl jól, az első szakaszon még a kilencedik helyen állt, de aztán egyre gyorsult, és az élre állt. Magasan vezetett, amikor
nem sokkal a cél előtt motorprobléma miatt kiállt, átadva a győzelmet a Lanciának.
A következő szezonban, 1986-ban a portugál világbajnoki futam edzőautójaként használták ezt a sport quattrót, majd
miután a B-csoportot még abban az évben betiltották, az Audi eladta az autót.
Az új tulajdonosa, Michael Gabel közúton akarta használni a quattrót, ezért néhány változtatást hajtott végre rajta, például a plexiket üvegablakokra cserélte, és hagyományos kéziféket szereltetett be.
A sport quattrót, aminek egyszer az Európa-bajnok raliversenyző Armin Schwarz is a tulajdonosa volt, időközben teljes felújításnak vetették alá. Igazi kincsről van szó, hiszen az E2-ből
összesen csak húsz eredetit építettek, ebből 15 maradt fenn, de csak négy van magánkézben.
Ezek egyikére lehet lecsapni az RM Sotheby’s novemberi aukcióján, várhatóan eurómilliós összegért.
Ez is érdekelhet: