A jelenleg Csipkerózsika-álmát alvó Lancia történelmének egyik ikonikus modellje volt a Thema 8.32, amihez a Ferrari készítette el a motort. Most egy gyönyörű állapotú példány keresi a gazdáját.

A Ferrari és a Lancia neve azóta fonódik össze, amióta az ötvenes évek derekán a Lancia versenyautója a Scuderia Ferrari kezébe került, és az általuk módosított D50-nel a legendás Juan Manuel Fangio megnyerte a Formula–1-es világbajnokságot 1956-ban. A két márka pedig évtizedekkel később is emlékezeteset alkotott.

A nyolcvanas években a Thema csúcsmodellje volt a 8.32, amihez a Ferrari készítette el a nyolchengeres motort a Lancia számára.

A 2927 köbcentis V8-as erőforrás 90 fokos hengerszöggel és 32 szeleppel készült, és bár 215 lóerős teljesítménye mai szemmel nem tűnik soknak, a bőséges nyomatékával a pincétől a padlásig húzott a motor.

A Thema karosszériáját finoman dolgozták át, hogy áramvonalasabb legyen, erre utalnak az apró szárnyak, légterelők, és a csomagtérfedélből gombnyomásra, elektromosan kihajtható spoiler is.

A Ferrari-motoros Lancia ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsult százra, és még 240 km/órás sebességnél is elképesztően stabilnak bizonyult.
Lancia by Ferrari, olvasható a gyönyörű motortérben, és ez a Thema 8.32 tényleg csodálatos állapotban van.

A képeken látható példányt 1988. január 28-án helyezték először forgalomba, metálszürke fényezése és barna bőrkárpitja is szinte kifogástalan, 107 ezer kilométeres futása alatt végig gondosan dokumentálva karbantartották.

Sokunk álomautója legalább annyira kultikus, mint a BMW M3 és a Mercedes-Benz 190 E Evolution, de azokkal ellentétben még nem szállt el az ára.

Ezt a példányt, ami az Európai Unió bármely országában forgalomba helyezhető, a hollandiai Classic Youngtimers hirdeti, és 22 500 eurót kérnek érte, ami 8,5 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Más néven nem tudtak sikeresek lenni ezek az autók

Mutatunk tíz példát a japán Alfától a Saabaruig.

A gyönyörű Thesis hozta volna el a Lancia reneszánszát

Piaci kudarcból keresett klasszikus lett a Lancia limuzinja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés