A Ferrari F40-ből az összes példány vörös színben hagyta el a gyárat, de akadt egy pár példány, amelyet átfényeztek az idők során. Most egy olyat mutatunk, amit nem féltettek versenyzésre használni sem.

A nyolcvanas évek végének egyik kultikus szupersportautója a Ferrari F40, a mai napig ikonnak számít. Bár az autót az extrém felépítése ellenére eredetileg nem versenycélokra szánták, sokan meglátták a benne rejlő lehetőségeket. A Michelotto padovai műhelyében készült is egy pár tucat versenyzésre alkalmas változat.

Ott a sárga F40, amellyel húszéves koráig versenyeztek

Le Mans után F40 LM lett a neve a versenyváltozatnak, tizenkilenc példányt építettek belőle, ennek továbbfejlesztésével készült el az F40 GTE, amiből még hetet gyártottak le, és az olasz szupersportautó-bajnoksághoz készült az F40 GT, szintén hét példányban.

Rajtuk kívül jó pár Ferrari tulajdonosa döntött úgy, hogy versenyautóvá alakíttatja az F40-esét.

A képeken látható autó is közéjük tartozik. 1989 novemberében készült el a maranellói gyárban, majd

a Ferrari hollandiai képviseletéhez került, ahol három évvel később versenyautót építettek belőle.

A motorhoz ekkor még nem nyúltak, de módosították a futóművét és a fékeket, a karosszériát pedig sárga színűre festették le.

A kilencvenes évek elejétől folyamatosan rajthoz álltak ezzel az F40-nel, amit később többször továbbfejlesztettek, hogy versenyképes maradjon. 1995-ben a motorját is átdolgozták, amivel a teljesítményét 478-ról 700 lóerő közelébe növelték.

A Ferrari többször is tulajdonost váltott, akik egészen húszéves koráig, 2009-ig hajtották a versenypályákon.

Amikor a jelenlegi tulajdonosához került pár éve, elvitte a maranellói Zanasi műhelyébe, amely már hatvan éve szoros kapcsolatot ápol a gyárral, és több projektben is a hivatalos beszállítójaként működik. Az F40-est itt teljesen lecsupaszították, és Nardo szürke színűre fényezték,

az ágaskodó paripás pajzsot pedig ráfestették, mint a korai Ferrarikra.
Csak egy pár hónapja készült el a szürke Ferrari F40, a felújítása több mint 123 ezer euróba került,

a teljesítménye pedig beállítástól függően 700 és 1000 lóerő között van. Az egyedülálló színű pályaautó ebben a formájában került az RM Sotheby’s kínálatába, ahol egészen biztosan egy vagyonért fog elkelni.

Ez is érdekelhet:

Az egyik utolsó Ferrari F40 egy vagyonért eladó

Ki ne állítaná a garázsába ezt a legendát?

Ilyen észbontó egy Ferrari F40-nek kenni a német autópályán

A videó lejátszása előtt ne felejtsd el feltekerni a hangerőt!

Ünnepeld a 30 éves Ferrari F40-t ezekkel a sosem látott képekkel

Az F40 volt az utolsó, amire Enzo Ferrari áldását adta, és éppen 30 éve leplezték le.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában