1987. július 21-én mutatták be Maranellóban az F40-et, az utolsó sportkocsit, amire Enzo Ferrari az áldását adta a halála előtt. Nézd meg róla ezeket az eddig sosem látott képeket!
Most már tudjuk, hogy a Ferrari egyik legnagyobb legendájává vált az F40, amit a márka alapításának negyvenedik évfordulójára készítettek, erről is kapta a nevét. 1984-ben indult a fejlesztése a 288 GTO utódjaként, felelevenítve a márkának azt a korszakát, amikor az utcai autók egyben versenyautók is voltak. Már akkor sok kritika érte a gyártót azért, mert túlságosan kényelmessé váltak a sportautóik, erre adott csattanós választ a spártai F40.
Ék alakú formáját a Pininfarina irodájánál dolgozó Leonardo Fioravanti tervezte meg, a karosszéria kevlár, alumínium és szénszálas elemekből állt össze, az ablakokat műanyagból készítették, így az F40 mindössze 1369 kilogrammot nyomott. 2,9 literes V8-as motorja pedig 478 lóerős volt, így a korának legerősebb és legdrágább Ferrarija volt a leggyorsabb is. 4,1 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége 324 km/óra volt.
1987-től 1992-ig összesen 1311 példányt gyártottak belőle, az utódjának az 1995-ben bemutatott F50 számít. Most a harmincadik évforduló kapcsán előszedték a Ferrarinál a régi képeket, nézd meg, és ámulj velünk együtt! Már a gyári képek is lenyűgözőek, és akkor a korabeli találkozókról, vagy az új szerzeményük mellett büszkén feszítő sztárokról készült fotókat nem is láttad. Még több hasonlót nézhetsz meg egy kiállításon, amiről itt mondunk többet.