A legendás szuperautók között is különleges helyet foglal el a Ferrari F40, aminek minden példánya nagy kincs. Most az egyik utolsó került eladósorba, ami valaha készült, és szép összeggel kell készülnie, aki a garázsába állítaná.
Mindenki tudja, hogy az F40 az utolsó maranellói típus, amit még Enzo Ferrari hagyott jóvá, és a nyolcvanas évek ikonja beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a mai napig elképesztőnek számít. A 2,9 literes biturbó V8-as motorja 478 lóerőre képes, és mivel a versenyautók mintájára épített F40 csak 1100 kilogrammot nyom, ezért tényleg úgy megy, mint egy rakéta.
A Ferrari eredetileg körülbelül 400 példány gyártását tervezte 1987-től, de mivel a csillagászati ára ellenére is óriási volt az érdeklődés iránta, ezért 1992-ig összesen 1315 példányt gyártottak belőle, amivel
a korai megrendelők haragját is kivívták, mert az F40 nem lett olyan ritkaság, mint aminek szánták.
Persze dehogynem lett az, így is egy legenda!
Az utolsó gyártási évében, 1992-ben összesen 22 példányt készítettek
Maranellóban, és a képeken látható a tizenkilencedik. Még 1991 decemberében rendelték meg egy olasz Ferrari-márkakereskedésben, és 1992. június 4-én szállították le. Júliusban vette a nevére az első, mantovai tulajdonosa, majd három évvel később eladta egy aresei tulajnak.
1997-ben az F40 sok társához hasonlóan Japánba került, és ekkor még mindig csak 1900 kilométer volt benne, pedig
a második tulajdonosánál megjárta a Ferrari mugellói márkatalálkozóját is ’95-ben.
Japánban négy tulajdonosa váltotta egymást, mígnem 2017-ben a jelenlegi amerikai gazdájához került, aki a Mecum aukcióján válna meg tőle januárban.
A legutóbbi szervizén még csak 14 ezer kilométer volt az F40-ben, ami természetesen a gyári Rosso Corsa színében pompázik, az eredeti Speedline kerekekkel és Pirelli abroncsokkal. A Sabelt versenyöv gyári opció volt,
az egyetlen tuning rajta a spéci kipufogórendszer, de persze a gyári cső is becsomagolva várja, hogy az autó új tulajdonosához kerüljön.
Gondolhatod, hogy egy F40 nem olcsó, és különösen igaz ez arra az autóra, ami az utolsók között gördült le a futószalagról.
A Mecum aukcióján 2,8-3,2 millió dollár közé becsülték az értékét, ami körülbelül egymilliárd forintnak felel meg. Nem csoda, hogy még Nico Rosberg is tisztelettel vezette, amikor kipróbálta Monacóban.