A legendás szuperautók között is különleges helyet foglal el a Ferrari F40, aminek minden példánya nagy kincs. Most az egyik utolsó került eladósorba, ami valaha készült, és szép összeggel kell készülnie, aki a garázsába állítaná.

Mindenki tudja, hogy az F40 az utolsó maranellói típus, amit még Enzo Ferrari hagyott jóvá, és a nyolcvanas évek ikonja beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a mai napig elképesztőnek számít. A 2,9 literes biturbó V8-as motorja 478 lóerőre képes, és mivel a versenyautók mintájára épített F40 csak 1100 kilogrammot nyom, ezért tényleg úgy megy, mint egy rakéta.

A Ferrari eredetileg körülbelül 400 példány gyártását tervezte 1987-től, de mivel a csillagászati ára ellenére is óriási volt az érdeklődés iránta, ezért 1992-ig összesen 1315 példányt gyártottak belőle, amivel

a korai megrendelők haragját is kivívták, mert az F40 nem lett olyan ritkaság, mint aminek szánták.

Persze dehogynem lett az, így is egy legenda!

Az utolsó gyártási évében, 1992-ben összesen 22 példányt készítettek

Maranellóban, és a képeken látható a tizenkilencedik. Még 1991 decemberében rendelték meg egy olasz Ferrari-márkakereskedésben, és 1992. június 4-én szállították le. Júliusban vette a nevére az első, mantovai tulajdonosa, majd három évvel később eladta egy aresei tulajnak.

1997-ben az F40 sok társához hasonlóan Japánba került, és ekkor még mindig csak 1900 kilométer volt benne, pedig

a második tulajdonosánál megjárta a Ferrari mugellói márkatalálkozóját is ’95-ben.

Japánban négy tulajdonosa váltotta egymást, mígnem 2017-ben a jelenlegi amerikai gazdájához került, aki a Mecum aukcióján válna meg tőle januárban.

A legutóbbi szervizén még csak 14 ezer kilométer volt az F40-ben, ami természetesen a gyári Rosso Corsa színében pompázik, az eredeti Speedline kerekekkel és Pirelli abroncsokkal. A Sabelt versenyöv gyári opció volt,

az egyetlen tuning rajta a spéci kipufogórendszer, de persze a gyári cső is becsomagolva várja, hogy az autó új tulajdonosához kerüljön.
Gondolhatod, hogy egy F40 nem olcsó, és különösen igaz ez arra az autóra, ami az utolsók között gördült le a futószalagról.

A Mecum aukcióján 2,8-3,2 millió dollár közé becsülték az értékét, ami körülbelül egymilliárd forintnak felel meg. Nem csoda, hogy még Nico Rosberg is tisztelettel vezette, amikor kipróbálta Monacóban.

Ez is érdekelhet:

Látnod kell, hogy Nico Rosberg kipróbálja a Ferrari F40-et

Rajta volt a bakancslistáján, elkérte hát a szomszédjától.

Ünnepeld a 30 éves Ferrari F40-t ezekkel a sosem látott képekkel

Az F40 volt az utolsó, amire Enzo Ferrari áldását adta, és éppen 30 éve leplezték le.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés