Láttunk már egy pár keveset futott, megkímélt youngtimer autót, de ehhez a Honda CR-X-hez foghatót még alig. Az autómúzeumokban kiállított példányokban is több kilométer van, mint ebben!
A Civic technikájára épülő sportkupé elég nagy népszerűségre tett szert a nyolcvanas-kilencvenes években, de a CR-X-ből már csak néhány darab maradt fenn a rajongók garázsában. Most egy olyan példányt mutatunk, ami sok társával ellentétben nemcsak teljesen gyári állapotú maradt, hanem jóformán még nem is használták új kora óta.
A képeken látható CR-X-et 1990-ben vásárolták újonnan Portugáliában, és még csak 17 kilométer van az órájában.
Tizenhét kilométer! Gondolj bele, ennél egy nap is többet vezetsz, nemhogy harminc év alatt! A kis Honda első útja a lisszaboni márkakereskedésből azonnal a tulajdonos garázsába vezetett, ahonnan nem mozdult egy métert sem harminc éve.
Persze ez nem jelenti azt, hogy elhanyagolták volna, a CR-X ugyanis felbakolva állt a garázsban,
ezért a rajta lévő eredeti gumiabroncsok nem mentek tönkre, a fényezést és a műanyagokat sem szívta ki a napsütés. Az 1,6 literes motorban az olaj is eredeti, amit a gyárban töltöttek bele, de a fékfolyadékot és az akkumulátort időközben már újabbra cserélték.
A szakszerű tárolásnak köszönhetően a klímás és tetőablakos CR-X igazi időkapszula,
ma is éppen úgy néz ki, mint ahogyan 1990-ben kigördült a gyárból, az utastere is makulátlan állapotban van. A youngtimer és veterán autókat forgalmazó portugál Garagisti kínálja, de az árát csak komoly érdeklődőknek árulják el. Nem olcsó, az biztos.