Éppen 25 évvel ezelőtt, 1992 márciusában készült el az első Astra a szentgotthárdi üzemben, ahol jelenleg motorokat gyártanak, és ahol megígérték, hogy a PSA csoporthoz került Opel még legalább ennyi ideig maradna nálunk.

Szentgotthárd egy ideje már nemcsak arról ismert, hogy a legnyugatabbra fekvő város Magyarországon, hanem arról is, hogy itt található az Opel gyára, ahol 1992 márciusában elkészült az első Astra. 25 évvel ezelőtt Antall József vezette le a legelső példányt a gyártósorról, és most ugyanazt az autót Grzegorz Buchal gyárigazgató kormányozta be az ünnepségre feldíszített csarnokba.

25. születésnapjára érkezik az első magyar Astra

A hátsó ülésen pedig ott ült Karl-Thomas Neumann, az Opel igazgatótanácsának elnöke, aki még csak másodjára járt Magyarországon, de máris fontos ígéretet tett.

A sikertörténet folytatódik – ígérte Neumann, ami a szentgotthárdi gyárban dolgozók számára biztosíték, hogy az Opel az új korszakban is komolyan számol az üzemmel.

Az Opel ugyanis nemrég a Peugeot és Citroen márkákat tömörítő PSA csoporthoz került, az együtt elért 17 százalékos piacrész pedig Európa második legnagyobb gyártójává teszi a csoportot. A közös munkából rengeteg előny származhat, de Neumann kijelentette, hogy csak úgy maradhat erős márka az Opel, ha megőrzi az eredetiségét.

1992. március 13-án készült el az első Astra, ami 25 év után is visszatért

Joggal büszke az Opel elnöke a szentgotthárdi gyárra, hiszen 1992 óta 80 835 darab Astra (és 4404 darab Vectra) mellett már több mint 9 millió motor is készült nálunk. 2013-as bővítése óta a legkorszerűbb technológiával termel az üzem, ahol az új Insignia 1,5 literes, turbós benzinmotorja, valamint a 2016-ban Év autója díjat nyert Astra benzines és dízelmotorjai is készülnek.

Sokan a kezdetek óta itt vannak, ők pedig már ezen az autón is dolgoztak

167-en még mindig itt dolgoznak azok közül, akik a szentgotthárdi gyár indulásakor is itt voltak, és a társaságukban néztük meg, hogyan érzi magát az első Astra. Ami nem is biztos, hogy az első, hiszen az alvázszáma szerint a 00008-as példány. De az biztos, hogy az elsők között van.

Mikor láttál utoljára ilyen élénk sárga indexburát F Astrán?
1,6 literes, 75 lóerős motorjával 14 alatt volt százon és 170 km/óra a vége
A fehér fényezésen nem fogott az idő, de a műanyagok is szépek

Ez az Astra általában a Közlekedési Múzeumban van kiállítva, és amíg jelenleg a múzeum felújítása zajlik, addig a raktárában tárolják, az Opelnek is ki kellett kérnie erre az alkalomra.

Egy korábbi eseményen saját kerekein ment le Szentgotthárdra, úgyhogy már 874 kilométer van az órájában, de az állapota még mindig újszerű.

Makulátlan kárpitok és még mindig rücskös kormánykerék árulkodik arról, hogy ezt az Astrát nem kezdték el használni.

Ilyen egyetlen kortársában sincs: a kormánykerék még nem kopott fényesre
A kárpit teljesen újszerű, ezért is különös érzés ülni a 25 éves új autóban
874 kilométer van benne, egyszer már lejött Szentgotthárdra, most trélerezték
Mesés állapotban van a váltógomb és a váltószoknya

A gyárban 25 éve dolgozóktól tudjuk, hogy eleinte sokat foglalkoztak azzal, hogy az autó fényezése végül ilyen szép legyen, a fehér dukkón valóban nem fogott az idő. Bár ilyen kézzelfogható terméket már nem készítenek Szentgotthárdon, mint ez az Astra, de

még mindig büszkeséggel tölthet el a tudat, hogy a legjobb új Opeleknek innen származik a motorja, és ha rajtuk múlik, akkor ez még sokáig így lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában