A Mercedesnél a jövőbemutató tanulmányautók sorát indította a harminc éve leleplezett, furcsa formájú F 100, benne számos olyan fejlesztéssel, ami mára valósággá vált a sorozatgyártású autókban.

1991-ben, éppen harminc éve mutatta be a Mercedes a detroiti autószalonon az F 100 névre keresztelt tanulmányautót, amivel azt demonstrálták, hogy milyen fejlesztésekre számíthatunk a jövő autójától, és a koncepcióban lévő újdonságok szinte kivétel nélkül valóra is váltak a következő években, ma már a legtöbb autóban találkozhatunk velük.

Az áramvonalasra tervezett egyterű formájából nem lett valóság, mint ahogyan a különleges ajtók is megmaradtak egyedi megoldásnak. A Mercedes kutatásai szerint akkoriban átlagosan 1-2 fő utazott az autóban, ezért

a vezetőt tették a legfontosabb helyre, középre, ami a legbiztonságosabb is volt egyben. Az utasok a két szélén mögötte foglalhattak helyet.

A Mercedes akkori típusaival szemben az F 100 elsőkerék-hajtású volt, ami csak évekkel később, 1997-ben került gyártásba az A-osztállyal. A fedélzeten lévő többi extra is valóra vált a kilencvenes években, így

az esőszenzor, a kulcsnélküli nyitás, a kormánykerékről felvehető telefon és a hangvezérlés is megjelent, előbb az S-osztályban, majd a kisebb autókban is.

A tanulmányautót már gázkisüléses fényszóróval szerelték, ami 1995-ben került szériagyártásba az E-osztály xenonfényszórójával.

A távolságtartó adaptív tempomat 1998-ban, a holttérfigyelő rendszer azonban csak 2007-ben vált valóra, és a Mercedes koncepciójában már aktív sávtartó rendszer is működött 1991-ben!

A tetőre két négyzetméternyi napelem került, ami 100 watt energiával látta el a fedélzeti fogyasztókat, és az F 100-nak volt egy pár olyan fejlesztése is, ami végül nem valósult meg.

Az első ablaktörlők a szélvédő teljes szélességében mozogtak, a hátsók pedig a lámpákat is letörölték, míg az első ajtók a küszöbbel együtt nyíltak a könnyebb beszállásért.

Az F 100 egy sorozatot indított el a Mercedesnél, 2015-ig további kilenc tanulmányautót mutattak be F-fel kezdődő néven. Ha nem is ehhez hasonló autókkal járunk manapság, a koncepcióban lévő extrák többségét a jelenlegi autókban már élvezhetjük, és ezek megjelenésében nagy szerepe volt a Mercedes munkájának.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes-Benz dizájnközpontjában jártunk, és még most sem tértünk magunkhoz a látottaktól

Itt születnek a jövő autói. Általában hét lakat alatt őrzik, de most bejuthattunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az egyik legmeglepőbb helyre szerződhet Sainz

10 olasz autó, aminek zseniális olasz neve van

Komolyabb elektromos rollerekre is kötelező felelősségbiztosítást kell kötni

További cikkeink a témában
Hirdetés