A Le Mans-i 24 órás versenyről lemaradó Lola Drayson a leggyorsabb ezer kilogramm alatti elektromos autó.
Az egykori miniszter által éltre hívott Drayson Racing autója 800 lóerős motorjával öt másodperc alatt gyorsul 160 km/h-ra, így a yorkshire-i kifutópályán könnyedén adta át a múltnak az ezer kilogramm alatti elektromos autók kategóriájának eddigi 281,6 km/h-s sebességrekordját, amelyet csaknem negyven évvel ezelőtt állítottak be. Hogy ez a teljesítmény pontosan mire lehet elég, azt nehéz megmondani, hiszen a Lola Drayson B12/69 EV a tervekkel ellentétben végül nem indult a Le Mans-i 24 órás versenyen. Tömeg/erő eloszlás alapján az autó egészen versenyképesnek tűnik, de ahhoz, hogy az Audit és a Toyotát is megszorongassa, még sokat kéne gyorsulnia, mondjuk úgy 60–70 km/h-t.
És persze meg kéne oldani a töltési problémákat is, ami a villanyautóknál egyelőre lényegesen több időt vesz igénybe, mint egy benzinesnél. A Drayson Racing autója erre is felvillantott egy lehetséges megoldást, mégpedig a QualcommHalo vezeték nélküli technikát, ami az út mentén elhelyezett töltőállomásokról menet közben tudja feltölteni az autó akkumulátorait. Ez viszont még inkább a távolabbi jövő, a jövőre Le Mans-ban is induló Nissan ZEOD RC-ben még minden bizonnyal inkább kicserélik majd a lemerült akkumulátorokat.
Az elektromos autók abszolút sebességi rekordját egyébként a Buckeye Bullet tartja, amelynek legújabb változata jövőre akár a 700 km/h-s sebességhatárt is átlépheti.
