Hihetetlen sebesség elérésére készült az a francia kerékpáros, akit egy Porsche 935 Turbo szélárnyéka segített a kísérletben 1978-ban. Nem a Le Mans-i versenyautón múlt, hogy az őrült tempó végül nem jött össze.

1978-ban új kerékpáros sebességrekordot állított volna fel Jean-Claude Rude, aki ehhez a Porsche Martini Racing segítségét kérte. Egy 935 Turbo versenyautóra speciális áramvonalidomot építettek, ennek a szélárnyékában tekert a kerékpáros, és az autóra egy görgős elem is került, hogy ha a bicikli első kereke hozzáérne az autóhoz, akkor ne egy óriási esés legyen a vége.

De hogyan sikerült volna elérnie a tervezett 240 km/órát a biciklisnek? A Bianchi kerékpárra ehhez egy hatalmas elülső fogaskereket szereltek, aminek az áttétele biztosította volna a kívánt tempót. A kísérletre a Volkswagen tesztpályáján került sor, és a Porschét sem bízták akárkire, a Le Mans-i győztes Henri Pescarolo ült a volán mögé.

Minden jól ment egészen addig, amíg a különös páros el nem érte a 170 km/órás sebességet. Ekkor a kerékpár hátsó abroncsa defektet kapott, és blokkolta a kereket, Rude azonban csodával határos módon, ide-oda csúszkálva ugyan, de meg tudta fogni a biciklit. A rekord nem jött össze, de a történet bekerült a Porsche számos legendája közé, amit ez a kisfilm mesél el:

Látnod kell ezt is:

Porsche-motoros Transporterrel együtt vinnénk ezt a versenyautót

Stílusos szervizautójával együtt mutat jól ez a Porsche-versenyautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés