A Ladát nem a kabrióiról ismered, pedig több alkalommal is készült már nyitott tetős változat az orosz márka típusaiból. Megmutatjuk a legmenőbb vászontetős Ladákat a kereklámpástól a legújabb Vestáig.
Fiat 124 C4 Touring Superleggera, 1966
Oké, rögtön az első nem is igazi Lada, de a Fiat 124-ből készült, ami pedig az első Zsiguli alapját is adta. 1966-ban a torinói autószalonon állították ki, és a Carrozzeria Touring stúdió munkája, akik olyan legendás típusok terveiért és gyártásáért feleltek, mint az Alfa Romeo 1900 Super Sprint, az Aston Martin DB4 vagy a Lamborghini 350 GT.
A kabrió Fiat nagy sikert aratott, mintegy ezer megrendelést kaptak, de a gyártása sosem kezdődött meg, és abban az évben még a Carrozzeria Touring is bezárt. A terveket nem vitték a Szovjetunióba, de később sok egyedi átépítéshez adott ihletet az olasz ős, mint például ehhez a magyar építésű Ladához is.
Lada Niva Cabrio, 1983
Az első igazi Lada kabrióra a nyolcvanas évekig kellett várni, és nem a kereklámpásból, hanem a Nivából készítették.
1983-ban a Lada francia és német importőre is épített kabriót a terepjáróból, amit kiszélesített kerékjáratok tettek dögösebbé, a nagyobb oldaltartású, állítható fejtámaszos ülések és a biztonsági övek egyenesen a nyugati autókat idézték. A nyolcvanas évek végére már bőr sportkormány és Recaro ülések is rendelhetők voltak a vászontetős Nivához, ami később újabb és újabb kivitelekben készült el.
Lada Samara Cabrio, 1990
Az 1984-ben bemutatott Samara óriási előrelépést jelentett az addigi Ladákhoz képest, az elsőkerék-hajtású, praktikus ferdehátú modell forgalmazását 1986-ban nyugaton is megkezdték.
Az európai piacon pedig jó ötletnek tűnt egy kabrió modell, ami a belga importőr közbenjárására valósult meg, és az első prototípusát 1990-ben a brüsszeli autószalonon állították ki. A harmonikus formáját annak köszönhette, hogy mellőzték az akkori kabriókat elcsúfító bukókeretet. 1993-ig a holland, német és francia piacon is bevezették, az utóbbin Lada Natacha néven, és összesen 446 darab fogyott belőle.
Lada Amadeo Concept, 1993
Nem maradtak volna kabrió nélkül az oroszok sem, az új idők szelére a Ladánál is elkezdték egy nyitott tetős modell fejlesztését.
Az alapokat itt is a Samara adta, de nem csak a tetejétől szabadították meg, hanem a karosszériát is áttervezték, a műanyag elemekkel némileg modernebb formát kapott az Amadeo névre keresztelt prototípus. A teljesen új műszerfallal, sportkormánnyal, könnyűfém kerekekkel és elektromos ablakokkal szerelt kabriónak végül 1993-ban csak két példánya készült el: egy négyüléses vászontetős, és egy kétszemélyes roadster keménytetővel.
Lada Vesta Cabriolet
A legújabb kabrió Ladát a már nálunk is kapható Vesta alapjára képzelték el. A Lada újdonsága koncepcióként elkészült már szabadidős kombi- és sportváltozatban is, ezért akár kabrió is épülhetne belőle.
Annak ellenére, hogy a képeken látható kétajtós, vászontetős modell formája egészen harmonikusra sikerült, csak egy ügyes grafikus munkájáról van szó, az igazi prototípus még várat magára. Pedig el tudnánk képzelni egy ilyen menő Ladát most, hogy jön a jó idő.