Fél évszázada nyúzza autóit gyári tesztpályáján a Mercedes-Benz. Az 1967-ben megnyitott komplexumban mindenféle járművet alapos próbának vethetnek alá, a legérdekesebb a döntött pálya, ahol elengedett kormánnyal is lehet száguldani.

Már 1953-ban felvetődött egy tesztpálya ötlete a Mercedes-Benznél, a tervek közül elsőként a körpálya nyitott meg 1957-ben. Itt többféle burkolaton, aszfalton, betonon, kockakövön lehetett vizsgálni a járművek kanyarodási tulajdonságait, a beépített locsolórendszernek köszönhetően vizes pályán is.

A márkának már akkor is rendkívül széles volt a kínálata, a személyautók mellett teherautók, buszok, terepjárók és versenyautók is készültek náluk. A körpálya pedig hamarosan kevésnek bizonyult mindezek alapos vizsgálatához. 1967-re készült el az a tesztközpont, ahol már többféle pálya állt rendelkezésre.

A 8,4 hektáros területen 15,5 kilométernyi útpályát építettek, ebből 3 kilométer nagysebességű tesztekre is alkalmas volt. Az utóbbi részen két hosszú egyenest döntött kanyarok kötöttek össze, fokozatosan egyre meredekebb szögben, ahol a legfelső részt 90 fokban döntötték meg, ez pedig egyenesen csodának számított akkoriban.

Tényleg varázslatnak tűnt, hogy a döntött kanyar felső részén 150 km/óránál el lehetett engedni a kormányt, hiszen ennél a sebességnél megszűnt a gumikra ható oldalirányú erő. A számítások szerint 200 km/órával is be lehetne venni a kanyarokat, de azt már nem bírná ki a vezető szervezete, hiszen már 150-nél is a testsúlya háromszorosával nehezedik az ülésbe.

A futóművet a szlalompályán lehetett próbára tenni, a tartósságot pedig vizesárokban és rossz burkolatú szakaszokon tesztelték, és külön érdekesség az oldalszelet imitáló szakasz, ahol 100 km/órás széllel támadták meg az autót. A megnyitása óta több új elem is épült a pályán, az egyik ilyen a csendes aszfalt, ahol szinte nulla gördülési zaj mellett lehet mérni az autó egyéb zajait.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában