Ötven éve annak, hogy először mozgásba lendült ez a két gép, ami a saját korának csúcstechnikáját képviselte, és a mai napig lenyűgözőnek számít. A Concorde és a Porsche 917 egy példányát egykori pilótáik mutatják be.

Pontosan ötven évvel ezelőtt, 1969. április 9-én indult legelső útjára az első brit építésű Concorde a bristoli repülőtérről. A forradalminak számító szuperszonikus gép prototípusával utána még 438-szor emelkedtek a levegőbe, és a hangsebesség kétszeresével, 2179 km/órával sebességrekordot is döntöttek. Ugyanabban a hónapban kapta meg a versenyengedélyét a Porsche 917, ami az aerodinamikájával és a 12 hengeres motorjával is új mércét jelentett az autósportban.

A két ötvenéves legendáról az Anglia déli partjainál található királyi haditengerészeti múzeumban készítettek lenyűgöző fotókat, ahol a Concorde jelenleg is megtekinthető. A gépeket egykori pilótáik mutatják be:

Tim Orchard kapitány, aki világrekordot is döntött, amikor 2 óra 52 perc alatt tette meg a New York és London közti távot,

és Richard Attwood, aki egy ilyen Porsche volánjánál nyerte meg a 24 órás Le Mans-i futamot 1970-ben.

Nézd meg az elképesztő gépeket, ahogyan a legendás pilóták mesélnek róluk:

Még egy érdekes történet lenyűgöző képekkel:

Hősünk a férfi, aki felrendszámozta a hetvenes évekbeli Le Mans-i Porschéjét

Forgalomba helyeztette, és élvezi a vezetését a francia Riviérán.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés